رضا قنبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هشت مرکز سیار کانون پرورش فکری در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که به کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق حاشیه شهرها خدمات ارائه می دهند.
وی ادامه داد: فعالیت مراکز سیار مورد استقبال فراوان کودکان و نوجوانان است. این مراکز در قالب خودروهای مینی بوس با همه تجهیزات کتابخانه ای و آموزشی می توانند در توسعه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی داشته باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: هر مرکز سیار 20 روستا را زیر پوشش دارد و به کودکان و نواجوانان آن محدوده خدمات آموزشی، کتاب، قصه گویی و موارد مشابه ارائه می دهد. علاوه بر این دو مرکز پستی نیز در خراسان رضوی فعالیت دارند که از طریق آنها به هزینه کانون برای کودکان متقاضی کتاب ارسال می شود.
وی افزود: ارسال کتاب به فوریت برای کودکان و نوجوانان انجام می شود و اصراری هم برای بازگرداندن کتاب نداریم زیرا معتقدیم ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه مندی به کتاب در میان کودکان اهمیت بسیاری دارد.
قنبرزاده ادامه داد: 43 مرکز کانون پرورش فکری کودکان شامل 33 مرکز ثابت در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. 9 مرکز از این تعداد در مشهد و بقیه در 21 شهرستان استان دایر هستند. همچنین 32 فعالیت فرهنگی بعد از کتابخوانی در مراکز کانون انجام می شود.
وی جامعه هدف کانون پرورش فکری را گروه سنی شش تا 18 سال اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه امکان پوشش همه دانش آموزان را نداریم، فعالیت مراکز پستی و سیار می تواند سطح پوشش گسترده تری از کودکان و نوجوانان را به دست دهد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در کنار فعالیت 43 مرکز، یک مرکز مکاتبه ای نیز در این استان فعالیت دارد که به صورت ویژه برای نوجوانانی که استعداد ادبی، نویسندگی و شعر دارند خدمات دهی می کند تا این طیف آثار خود را به مرکز ارسال نموده و از این طریق آموزشهای لازم را فرا گیرند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.