گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست؛ مونا ابروفراخ روز شنبه در نشست برنامه ریزی هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان گیلان در رشت اظهار داشت: صرف وقت و هزینه برای آینده‌ سازان، سرمایه ‌گذاری ارزشمندی محسوب ‌می‌ شود بنابراین بایستی به کودکان توجه بیشتری داشته‌ باشیم.
وی با بیان اینکه فعالیت ‌های حوزه کودک و نوجوان باید بازتاب مناسب رسانه‌ ای داشته‌ باشد، افزود: بایستی برای این نسل فرصت ‌سازی کرده و با ایجاد بستر‌های مناسب برای تجربه‌اندوزی و تغییر دنیای باور‌های کودکان‌، به رشد همه‌جانبه آنان کمک‌ کنیم.
ابروفراخ با اشاره به ظرفیت‌ های دستگاه‌های استانی و گروه‌ های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت‌ های برابر برای کودکان خاطرنشان کرد: توجه به مناطق روستایی، کم‌برخوردار و ارائه خدمات به کودکان دارای نیاز‌های ویژه نیز باید در اولویت برنامه‌ ‌ریزی ‌ها قرار گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این نشست با تشریح ‌اهداف اجرای فعالیت‌های روز و هفته ملی کودک گفت: برجسته ‌سازی دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌ های کودکان امروز از اولویت‌ هاست.
اسفندیار ضیائی افزود: ایجاد فضای بانشاط با مشارکت کودکان، توجه دادن مخاطبان به هویت ملی و بهره‌ گیری از آموزه‌ های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک از جمله اهدافی است که در این برنامه‌ ها دنبال‌ می‌شود.
وی معرفی سازمان ‌های فعال در حوزه‌ کودک به جامعه و فراهم‌ کردن فرصت هم ‌افزایی دستگاه‌ ها و نهاد‌های فعال در این حوزه را از دستاورد ‌های اجرای این برنامه‌ ها عنوان کردو گفت: تمام ایام سال باید به عنوان روز کودک مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های متولی این حوزه در سایه هم‌اندیشی و هم‌افزایی به عنوان رسانه کودکان عملکرد مثبتی داشته باشند.
برنامه هفته کودک از 14 تا 20 مهرماه و با شعار آینده‌ را باید ساخت برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عضو هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.