به گزارش ایرنا،جواد شمشیری روز سه شنبه در نشست هماهنگی برداشت محصولات زراعی در باشت اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای تامین سوخت این کمباین ها نیز انجام شده است.

وی افزود: مراکز خرید  تضمینی محصولات زراعی به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: براساس برآوردهای کارشناسی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن گندم آبی،دیم و دانه های روغنی کلزا در این شهرستان خرید تضمینی می شود.

امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت ابراز داشت:۱۲ هزار تن گندم شامل ۱۰ هزار تن گندم سیلویی ،۲ هزار تن گندم بذری و ۶۰۰ تن دانه های روغنی کلزا در باشت تولید شده و کار برداشت نیز بیستم اردیبهشت آغاز می شود.

وی بیان کرد: پاییز امسال هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع باشت زیر کشت گندم و در ۲۰۰ هکتار نیز دانه های روغنی کلزا کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی باشت عنوان کرد: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان ۲ هزار هکتار است که از هر هکتار ۳.۵ تن محصول برداشت می شود.

شمشیری ادامه داد: سطح زیر کشت گندم دیم باشت نیز پنج هزار و ۱۰۰ هکتار است که از هر هکتار یک تن محصول دریافت می شود.

 ۲۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار قابل کشت است.
تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان باشت هشت هزار نفر است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.