«فرهاد شریفی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: با توجه به تداوم بارش ها و مناسب بودن شرایط دمایی، احتمال بروز بیماری‌های قارچی در مزارع گندم و جو کرمانشاه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان مزارع را علیه بیماری‌های قارچی سمپاشی کنند، اظهارداشت: سمپاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی برای حفظ سه برگ انتهایی محصول گندم که بیش از ۹۰ درصد عملکرد به آن‌ها بستگی دارد ضروری است.

مدیرکل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: برای سمپاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی از سموم «فولیکول» یا «تیلت» به میزان یک لیتر در هکتار استفاده کنید.

شریفی در بخش دیگری از صحبت های خود از نصب و راه اندازی دستگاه هشدار دهنده پیش آگاهی بروز زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: این دستگاه که وظیفه آن به دام انداختن عامل بیماری زنگ زرد است، ژیش از شیوع این بیماری هشدارهای لازم را صادر می کند.

وی توضیح داد: هر ساله بیماری زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب پیش از دیگر نقاط استان نمود پیدا می کند از این رو در صورت تشخیص بیماری در سرپلذهاب از سرایت آن به دیگر نقاط نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این دستگاه می توان به منظور شناسایی سایر بیماری های قارچی، سیاهک‌ها، فوزاریوم و سایر زنگ‌ها استفاده کرد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.