طیار فیلی روزر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکانیزه شدن بخش کشاورزی در سال های گذشته منجر به افزایش تولید در انواع محصولات زراعی و باغی شهرستان دره شهر شده است.
وی افزود: با مکانیزه شدن 70 درصد اراضی کشاورزی در این شهرستان سالانه 150 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که در این میان سهم خیار با حدود 100 هزار تن برجسته است.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: هم اکنون با تولید سالانه بیش از 150 هزار تن محصولات زراعی و باغی در دره شهر نسبت به سال های گذشته با افزایش حدود 90 درصدی تولید روبرو هستیم.
فیلی تاکید کرد: بیش از پنج هزار و 500 هکتار از اراضی دیم شهرستان دره شهر تحت پوشش شبکه های آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: همزمان با ایام هفته دولت امسال کلنگ اجرای شبکه آبیاری تحت در 450 هکتار از اراضی این شهرستان با اعتبار 63 میلیارد ریال در اراضی شیبدار و 6 روستای بخش مرکزی شامل وزیر آباد، باغات هوره کول، چمکلان، کل سفید، پل گاومیشان و جهاد آباد به زمین زده شد که با بهره برداری از این پروژه راندمان آب ارتقا و افزایش 30 درصدی تولید محصول را در پی داشته و پیش بینی می شود ظرف چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: این مجموعه برای رونق بیشتر در تولیدات از کشاورزان حمایت و سالانه به طور متوسط حدود 50 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف به کشاورزان پرداخت می شود.
شهرستان 50 هزار نفری دره شهر در 120 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.