ضیاء الدین صامتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، زمان کشت محصول استراتژیک کلزا در شهرستان رودان را آبان ماه اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج تن بذر کلزا بین کشاورزان کلزا کار شهرستان رودان توزیع شده است.
وی زمان برداشت محصول کلزا را نیمه دوم فروردین ماه اعلام و پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار تن محصول استراتژیک کلزا برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
صامتی تعداد بهره برداران و کشاورزان کلزاکار شهرستان رودان را 63 نفر اعلام کرد.
این مسوول خاطر نشان کرد: شهرستان رودان رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا در استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
صامتی بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 200 هکتار از زمین های زراعی شهرستان به کشت کلزا اختصاص داشت و یک هزار و 100 تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شد.
وی خاطر نشان کرد: بعلت خسارت ناشی از تگرگ، میزان تولید و برداشت محصول کلزا در سال گذشته در شهرستان رودان کاهش یافت.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
هم اکنون 44 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان 33 هزار هکتار به محصولات باغی و 11 هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.