به گزارش ایرنا، فرماندار همدان روز سه شنبه در این جشنواره با بیان اینکه سیر و موسیر همدان از مرغوبترین نوع این محصول در سطح کشور است افزود: این جشنواره برای دومین بار و به صورت محلی با همت اهالی روستای سولان برگزار می‌شود که سابقه طولانی در تولید این محصول دارند.
علی تعالی افزود: تولید سیر و موسیر در سطح شهرستان همدان در چند روستا به میزان و کیفیت قابل توجهی انجام می‌شود که در سال‌های آینده باید جشنواره ای با مشارکت همه‌جانبه و پیش‌بینی همه جنبه‌های اقتصادی و علمی برای معرفی و تولید سرمایه از این محصول برگزار شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه صنایع تبدیلی و بکارگیری جدیدترین روش‌های تولید، تبدیل و بسته‌ بندی سیر تاکید کرد: در چنین جشنواره ای باید ضمن معرفی محصول و بازاریابی، به آخرین ماشین‌آلات و صنایعی که می‌توانند در تبدیل این محصول به سایر فرآورده ها موثر باشند نیز توجه کرد.
فرماندار همدان اظهار داشت: تولید سیر و موسیر در بخش مرکزی به طور مستقیم حدود 15 هزار نفر اشتغالزایی دارد که بخش عمده این محصول در صنایع غذایی مورد مصرف قرار می گیرد.
تعالی بیان کرد : دولت نگاه حمایتی به طرح‌های تولیدی و اشتغالزای روستایی دارد که فرصتی مناسب برای تولید سرمایه و اشتغال در سطح روستاها فراهم شده است.
دبیر جشنواره سیر و موسیر سولان گفت: این جشنواره با هدف معرفی برترین سیر و موسیر کشور، خرید مستقیم مردم از مزارع سیر و معرفی جاذبه‌های توریست کشاورزی همدان برگزار شده است.
محمد صیفی کار افزود: در این جشنواره با استفاده از هنر تئاتر، موسیقی و مسابقات مختلف مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات سیر و موسیر در این منطقه برای مردم به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: در حاشیه این جشنواره 20 غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و فرآورده‌های سیر و موسیر برپا شده است که مردم می‌توانند به صورت مستقیم از کشاورزان خرید کنند.
صیفی کار خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری رویداد 2018 در سطح شهر همدان برگزاری این نوع جشنواره‌ها اثر قابل توجهی در معرفی ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی خواهد داشت.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.