پنجم لغایت یازدهم اردیبهشت ماه هر سال به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، پروانه نیک مرام روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری برنامه های هفته کارگر در یاسوج اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود در طلیعه سال 1398 با اشاره به استقبال مردم از شعار سال گذشته یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن رونق تولید را عنوان شعار امسال قرار دادند.
نیک مرام افزود: 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده که این مهم نشان بر اهمیت وجود و فعالیت قشر کارگر در هر جامعه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پس از اخذ موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه کرد مربوط به برگزاری جشنواره روز جهانی کارگر امسال طی مراسمی نمادین به سیل زدگان لرستان اهدا خواهد شد.
وی بیان کرد: نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است و وظیفه ما را در حمایت از تولید داخلی سنگین تر کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحقق شعار امسال با نام رونق تولید با تکیه بر فعالیت و کار کارگران انجام می شود و رونق تولید و ترویج کالای ایرانی در سطح کشور و جهان به کار و فعالیت کارگران وابسته است.
نیک مرام بیان کرد: در این میان وظیفه کارگران و کارفرمایان برای تحقق شعار امسال بیشتر از سال های گذشته شده است.
وی عنوان کرد: برنامه های هفته کارگر امسال با شعار «رونق تولید» از پنجم تا یازدهم اردیبهشت متفاوت تر از سال های گذشته با رویکرد کمک به سیل زدگان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
بارش های چند روز اخیر باعث وقوع سیل در برخی از استان های کشور و بروز خسارت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اهدای خون در هفته کارگر، برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، دیدار خانواده کارگری این استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کهگیلویه و بویراحمد، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران کارگری و گلباران مزار شهدا از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.
مسئول امور فرهنگی اداره کار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدا تا به امروز در عمل ثابت نموده توجه به معیشت و منزلت کارگران، کارفرمایان، تولیدکنندگان و کسانی که در راستای تولید و اشتغال گام بر می دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین رهام سجادی فر افزود: برنامه هایی از جمله نواختن زنگ رونق تولید در یکی از واحد های تولیدی استان، تقدیر از مخترعین و مبتکرین کارگری استان و برگزاری پایگاه سنجش سلامت برای تمامی کارگران برای نخستین بار در این استان برگزار می شوند.
رئیس سازمان بسیج کارگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک چهار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان در کهگیلویه و بویراحمد برپا شده که مبلغ یک میلیارد ریال برای سیل زدگان جمع آوری شده است.
جهانزیر شجاعی افزود: این سازمان به طور وی‍ژه از کارگران مخترع که باعث توسعه و پیشرفت استان در زمینه های اقتصادی و دیگر موارد می شوند حمایت خواهد کرد.
حزب‌های کمونیست، سوسیالیست و آنارشیست و اتحادیه‌های کارگری در بسیاری از کشورهای جهان این روز را با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی برگزار می‌کنند. این روز، یادمانِ شورشِ کارگران آمریکایی در اول ماه مه 1886 در شیکاگو است.
ده‌ها سال است که به این مناسبت در این روز، در کشورهای مختلف (به استثنای ایالات متحده، کانادا و چند کشور کوچک) مراسم ویژه برگزار می‌شود.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.