به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این مهارت آموزی می تواند در زمینه های کارآفرینی، اشتغال، تولید و دیگر امور باشد.
وی افزود: ارتقای مهارت آموزی بین سوادآموزان گروه سنی 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد مستلزم مشارکت مردم و تمامی دستگاه های اجرایی این استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعطای مشوق های لازم به سوادآموزان این استان در راستای گرایش هر چه بیشتر آنان به سوی مهارت آموزی باید از سوی متولیان امر مدنظر باشد.
احمدی عنوان کرد: همت بیشتری برای زدودن معضل بی ‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود هر چند که نمی توان تلاش ها، اقدام ها و فعالیت های چشمگیر سال های گذشته در این استان را نادیده گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 15 دستگاه اجرایی این استان برای آموزش 40 نوع مهارت به سوادآموزان در 11 مرکز یادگیری محلی استان مشارکت دارند.
هادی زارع پور اظهار داشت: در راستای کمک به تحقق هر چه بهتر شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی کارگاه های تولیدی زودبازده ویژه سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری این 15 دستگاه اجرایی در مراکز یادگیری محلی استان راه اندازی شده است.
وی افزود: این کارگاه های تولیدی زودبازده در زمینه های صنایع دستی، غذاهای محلی و لباس های بومی فعالیت می کنند.
زارع پور بیان کرد: تا پایان امسال پنج مرکز یادگیری محلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نام نویسی از سوادآموزان این استان تا 30 دی 1397 در واحدهای سوادآموزی اداره های آموزش و پرورش استان ادامه دارد.
سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: نظارت بر فعالیت های سوادآموزی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به طور هفتگی انجام می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد بوده و میانگین کشوری آن نیز 94.7 درصد است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.