سردار مهدی انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 90 مورد به 74 مورد کاهش یافت.
وی افزود: پایین بودن فرهنگ استفاده از جاده های ارتباطی و کم توجهی به مقوله حفظ، نگهداری و نظافت آنها یکی از مشکلات اصلی رایج در کهگیلویه و بویراحمد است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی و بهبود وضعیت جاده های ارتباطی این استان از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه برای کاهش تصادفات رانندگی شد.
سردار انصاری بر لزوم تلاش، رایزنی و پیگیری به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای تحقق این امر مهم از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
وی بیان کرد: دیگر عوامل مؤثر برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل افزایش دقت رانندگان و توجه بیشتر آنان به هشدارهای مأموران پلیس راه و تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.
سردار انصاری عنوان کرد: سه قشر راهداران، رانندگان و مأموران پلیس راه همواره و در شرایط دشوار در حال خدمت رسانی هستند که باید بیش از پیش قدردان آنان بود.
وی ابراز داشت: لازم است که میزان آگاهی مردم کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت های این سه قشر و تلاش برای پاسداشت خدمات آنان افزایش یابد.
سردار انصاری گفت: به نظر می رسد که این مقوله های مهم تا حد قابل ملاحظه ای در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهریور ماه امسال گفت: تاکنون 240 نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی درون و برون شهری این استان شناسایی شده که رفع، اصلاح یا ساماندهی آنها نیازمند یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
این استان بیش از 40 گردنه خطرناک و حدود 1500 کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.