به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز شنبه در نشست پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل کشور باید تمامی استان ها اقدام به تهیه و تدوین این طرح کنند.
وی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها پس از تهیه و تدوین در سازمان پدافند غیرعامل کشور تصویب نهایی می شود.
وی افزود: این طرح یک نقشه راه و سند راهبردی با چشم انداز بلندمدت برای مدیریت بهتر انواع تهدیدها و بحران های احتمالی در راستای حفظ زیرساخت ها و صیانت از جان و سلامت افراد در تمامی استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده ترین محورهای طرح جامع پدافند غیرعامل این استان شامل سطح بندی زیرساخت ها در پنج بخش حیاتی، حساس، مهم، قابل حفاظت و عادی، شناسایی مراکز و مکان های پرخطر، اولویت بندی انواع تهدیدها و بحران های احتمالی و میزان اثرگذاری منفی آنها بر روی زیرساخت ها، جان و سلامت افراد است.
نظری عنوان کرد: مطالعات اولیه برای تهیه و تدوین این طرح از اسفند سال گذشته در دانشگاه یاسوج آغاز شد و مدت قرارداد آن نیز 11 ماه است.
وی ابراز داشت: نخستین و مهمترین مرحله این طرح شامل جمع آوری آمار، ارقام، اطلاعات و داده ها بوده و پس از آن نیز فازهای بعدی اجرا می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی این استان در زمینه ارائه آمار، ارقام، اطلاعات و داده های مورد نیاز برای تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان همکاری و تعامل لازم را با دانشگاه یاسوج انجام دهند و یک بازه زمانی نیز در همین راستا تعیین شود.
نظری اظهار داشت: رفع ابهام یا پاسخ به سؤال های احتمالی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در مورد طرح جامع پدافند غیرعامل این استان از سوی متولیان امر در دانشگاه یاسوج ضروری است.
وی افزود: تمامی ظرفیت ها و امکانات کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه و تدوین این طرح استفاده خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقوله مهم پدافند غیرعامل برای برخی از مدیران اجرایی استان چندان شناخته شده نیست و به همین دلیل نیز باید میزان آگاهی و معلومات آنان در این زمینه افزایش یابد.
نظری عنوان کرد: مکاتبه هایی با دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهمیت، ضرورت و پیامدهای مثبت تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل این استان انجام شود.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌ های غیرمسلحانه است که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش خسارت‌ ها و آسیب‌ ها در زمان بروز انواع حوادث یا بحران‌ ها استفاده می‌ شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.