به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد و بخصوص شهرستان بویراحمد بازار متلاطمی داشته آنچنان که برخی قصابی ها در سطح شهر تعطیل شده اند.
گوشت قرمز در بازار کهگیلویه و بویراحمد به مرز هر کیلوگرم 700 هزار ریال رسیده و قیمت دام زنده هم افزایش پیدا کرده است.
در کشتارگاه دام یاسوج دامی برای کشتار وجود ندارد ، میدان عرضه دام هم خالی از دام شده و کشتارهای غیرمجاز به اوج خود رسیده است.
شمار کشتار دام در کشتارگاه صنعتی یاسوج امروز یکشنبه به پنج لاشه رسید و بازار رسمی گوشت کهگیلویه و بویراحمد خالی شده و کاسبی دلالان گوشت غیربهداشتی در منطقه تنگاری دشتروم بویراحمد رونق گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در 2 روز آینده، آنالیز و تحلیل منطقی از قیمت هر کیلوگرم انواع گوشت را با احتساب سود تولیدکننده محاسبه کند تا پس از آن قیمت برای مصرف‌کنندگان مشخص و اعلام شود.
وی افزود: پیش از هر تصمیم قانونی، فروش بیش از قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت قرمز (بره) 540 هزار ریال در بازار خلاف است.
در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد بهای هر کیلوگرم گوشت بزغاله و بره 540 هزار ریال و بهای هر کیلوگرم گوشت بز و گوسفند 440 هزار ریال در این استان تعیین شده بود.
جعفر گوهرگانی تصریح کرد: مهر ماه سال جاری به پیشنهاد قصابان کهگیلویه و بویراحمد، قیمت گوشت قرمز مشخص شد اما اجرایی نشد.
وی ادامه داد: نباید بار دیگر اجازه افزایش قیمت گوشت آن هم به صورت خودسرانه را داد.
گوهرگانی تصریح کرد: آنالیز قیمت گوشت باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود.
وی از همشهریان خواست چند تا زمان مشخص شدن قیمت نهایی، شرایط موجود را تحمل کنند تا بازار به ثبات برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وضعیت گوشت مرغ نیز در بازار کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و علی‌رغم اعلام سراسری گوشت مرغ به قیمت 98 هزار ریال اما در استان با قیمت هر کیلوگرم 122 هزار ریال به فروش می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: باید به دست‌فروشان گوشت و کشتارهای غیرمجاز در تنگاری پیشنهاد داده شود که با پرداخت نصف هزینه کشتار، لاشه گرم دام را به صورت رایگان در محل فروش خود تحویل بگیرند.
وی افزود: با همکاری دامپزشکی، پلیس، فرمانداری‌ها خروج دام و مرغ زنده ممنوع می شود و با مجوز بهداشتی نیز ورود گوشت قرمز و سفید به داخل استان، آزاد می شود.
تاج الدینی بیان کرد: مرغ زنده باید با قیمت هر کیلوگرم 70 هزار ریال و مرغ گرم 105 هزار ریال در بازار کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ کمبودی از بابت دام زنده در استان وجود ندارد، گفت: تفاوت قیمت‌ها موجب خروج دام و فروش آن در سایر استان‌ها شده که لازم است پس از مصوبه امروز، بدون اغماض جلوی خروج دام و مرغ زنده گرفته شود.
تاج‌الدینی افزود: به دلیل حمایت از اشتغال به وجود آمده در کشتارگاه‌های منطقه تنگاری به دنبال تعطیلی آن ها نیستیم اما سلامت مردم از همه این‌ها مهم‌تر است و باید این کشتارها در درون کشتارگاه‌ صنعتی و بهداشتی یاسوج انجام شود و در آن محل به فروش برسند.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.