به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این استان نباید دچار کمترین انحراف شود و طوری برنامه ریزی کرد که ایجاد شغل پایدار را به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت که برنامه ریزی ها به نحوی صورت گیرد که سهم امسال این استان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به طور کامل جذب و هزینه شود.
وی اشتغالزایی را یکی از اولویت های مهم کاری مسئولان کشور و کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این استان به افرادی که دغدغه تولید و اشتغال داشته و دارای صلاحیت، اراده و انگیزه کافی نیز باشند پرداخت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی افراد سودجو در استان با توجه به نرخ سود 6 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به دنبال دریافت و هزینه کردن این تسهیلات در دیگر امور هستند که باید برخورد جدی با آنان شود.
وی عنوان کرد: دستورالعمل های مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از سوی دولت به بانک های عامل کشور ابلاغ شده و چنانچه بانک های کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آن اقدام نکنند توبیخ می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون 560 میلیارد ریال معادل 53 درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در این استان پرداخت شده و استان نیز به طور میانگین دارای رتبه 9 کشوری است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: سهم سال 1397 کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 2 هزار و 140 میلیارد ریال است که مرحله نخست آن شامل یک هزار و 70 میلیارد ریال اوایل امسال جذب شد و مرحله دوم نیز به همین میزان تا حدود یک ماه آینده جذب می شود.
وی افزود: چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد به مدت پنج روز و از 19 تا 23 آبان امسال با همکاری دانشگاه جامع علمی، کاربردی این استان در شهر یاسوج برپا می شود.
نیک مرام بیان کرد: مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه شامل معرفی انواع مشاغل و شناسایی فرصت های شغلی محلی و منطقه ای است.
وی عنوان کرد: سه کمیته در دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی این نمایشگاه ایجاد و راه اندازی شده که شامل علمی، اجرایی و تبلیغات است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.