تاکنون ۹۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جامعه هدف در این شهرستان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: تاکنون ۹۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جامعه هدف در این شهرستان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش جماران، دکتر فریدون نوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۹۱ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن را دریافت کرده و دُز سوم واکسن کرونا نیز برای یک هزار و ۲ نفر تزریق شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به جهش ویروس اومیکرون که درحال جهانی شدن است، افراد ۱۸ سال به بالا که مدت چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است هر چه سریعتر برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب تاکید کرد: با افزایش واکسیناسیون و همکاری خوب مردم آمار موارد مثبت روزانه این شهرستان به حداقل ممکن وبه میانگین ابتلای یک نفر رسیده و اکنون فقط یک نفر در بیمارستان الزهراء (س) گیلانغرب و هفت نفر در سایر بیمارستان های استان کرمانشاه بخاطر ابتلای به کرونا بستری هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر مراکز واکسیناسیون، تیم‌های سیار نیز به درب منازل مردم جهت زدن واکسن افراد باقی مانده جمعیت هدف، مراجعه می‌کنند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان گیلانغرب با اشاره به خطرات ویروس اُمیکرون ضرورت اقدام‌های قرنطینه‌ای با رعایت موارد بهداشتی، پرهیز از حضور در فضاهای بدون تهویه و پرجمعیت و تکمیل واکسیناسیون را خواستار شد.

دکتر نوری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان گیلانغرب از ۱۷ هزار و ۳۱۷ نمونه اخذ شده، چهار هزار و ۴۳۷ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۱۱۳ مورد فوت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون یک فوریت بهداشتی است، گفت: باید همین امروز برای واکسیناسیون اقدام کنیم چون فردا خیلی دیر هست.

وی با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و با توجه به شیوع نوع جدید ویروس در دنیا و اهمیت ایمن سازی جامعه در کنترل این بیماری، افزود:  از آن دسته از اهالی شهرستان که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند دعوت می‌کنیم برای سلامتی خود، خانواده و جامعه بزرگ کلهر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

نوری اظهار کرد: افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در اسرع وقت به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.