تزریق واکسن کرونا در این استان از مرز ۲ میلیون دُز گذشت که سهم دُز نخست یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تزریق واکسن کرونا در این استان از مرز ۲ میلیون دُز گذشت که سهم دُز نخست یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز است.

به گزارش ایرنا، دکتر «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت استان همدان دُز نخست و ۴۵ درصد هر ۲ دُز واکسن را تاکنون تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه ۷۳۰ هزار دُز واکسن در سردخانه های استان هم اینک دپو ذخیره شده است اضافه کرد: موج پنجم کرونا در استان به خوبی کنترل شد و برای موج ششم نیز با توجه به آغاز این موج از استان های غربی نگرانی هایی درباره افزایش شمار بیماران کرونایی در استان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: دُز سوم (یادآور) تزریق واکسن کرونا به صورت سراسری از امروز در کشور آغاز شده اما همدان نخستین استان کشور است که تزریق دُز سوم را از ۲ هفته پیش آغاز کرده است.

حیدری مقدم ادامه داد: از نظر رنگ بندی، هم اینک شهرستان های اسدآباد، ملایر، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت زرد و ۶ شهرستان مابقی نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی گفت: علاوه بر پایگاه های ثابت واکسیناسیون سه اتوبوس سیار نیز پیش بینی شده که اغلب در مکان های پرترافیک و تردد از جمله میدان اصلی شهر و پیاده راه بوعلی سینا مستقر بوده تا امکان دسترسی آسان شهروندان به واکسن کرونا مهیا شود.

حیدری مقدم خاطر نشان کرد: هشت هزار کلاس درس در استان وجود دارد که ۷۰ درصد از آنها معادل ۶ هزار کلاس درس تاکنون به سیستم تهویه هوا استاندارد مجهز شدند با این وجود امید می رود که مابقی کلاس ها نیز به این دستگاه هر چه زودتر مجهز شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.