دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موافقت را موفقیتی بزرگ برای دانشگاه ۵۴ ساله علوم پزشکی کرمانشاه توصیف کرد و افزود: موافقت تاسیس این‌ دانشکده شامل رشته های کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی است.

او گفت: براساس این موافقت اصولی، دانشکده توانبخشی به عنوان ‌نهمین دانشکده دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در این استان راه اندازی خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مذکور منوط به بازدید و اعلام نظر از سوی دبیرخانه مربوطه و ‌تایید شورای گسترش دانشگاه های علوم‌پزشکی خواهد بود.

به گفته مرادی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اکنون دارای هشت دانشکده شامل دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت، دانشکده داروسازی، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی، دانشکده علوم‌ تغذیه و صنایع غذایی است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هفت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.