به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در آیین نکوداشت مفاخر پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: وجود مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی از زیبایی های استان کرمانشاه بحساب می آید که تجلیل از آنها در وهله اول حال مردم را خوب می کند.
وی اظهار داشت: کرمانشاه زیبایی های فراوانی دارد امروز خوشحالیم که شهرداری کرمانشاه و علوم پزشکی با مشارکت دیگر نهادها این مراسم نکوداشت را برای اساتید برجسته پزشکی برپا کرده اند.
وی بر ادامه آیین های تحلیل از مفاخر استان تاکید کرد و گفت: همه ما به وجود این اساتید افتخار می کنیم که در همه حادثه ها یار و یاور مردم بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: تجلیل از مشاهیر و مفاخر حوزه فرهنگ مدتی قبل برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای تکریم از مفاخر حوزه پزشکی امروز از سه تن از اساتید برجسته پزشکی استان تجلیل می‌کند.

محمودرضا مرادی افزود: امروز از دکتر محسن امامی آل آقا، دکتر فتاح فرخی و دکتر معصومعلی معصومی تجلیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی در امر تدریس، آموزش، پژوهش و تحقیقات و طبابت، گفت: جمعی از فرهیختگان و نخبگان علمی کشور در این دانشگاه اکنون در بخش‌های مختلف مشغول ارائه خدمت به مردم کشور و استان هستند.

مرادی، تجلیل و تکریم از مقام اساتید و پزشکان را جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و گفت: در نظر داریم مراسم تجلیل از مفاخر حوزه پزشکی استان را به صورت مستمر برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هفت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.