سردار حسین عبدی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه امنیت اجتماعی با موضوعات مختلفی مواجه هستیم، اظهار کرد: یکی از پدیده های جدیدی که امروزه با آن مواجه هستیم، ایجاد کانال های غیررسمی در فضای مجازی است که اطلاعات نادرست به مردم ارایه می دهند. 

وی ادامه داد: دشمنان نظام به دنبال عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی هستند که در حوادث اخیز شاهد آن بودیم و با اعلام سهمیه بندی بنزین در عرض یک ربع رسانه های معاند شروع به پخش اخبار غیرواقع کرند، به گونه ای که بی بی سی در همان دقایق اولیه خبر کذبی مبنی بر آتش زدن یک جایگاه بنزین در تبریز منتشر کرد.

سردار عبدی اظهار داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت تبریز و خطه آذربایجان، دشمنان نظام نیز سعی کردند با این خبر کذب عملیات روانی گسترده ای در سطح کشور انجام دهند.

وی اضافه کرد: رسانه های معاند بلافاصله عملیات روانی گسترده ی را آغاز کردند که هدف آن برهم زدن امنیت اجتماعی بود و با محدود شدن اینترنت، میزان هدایت، آموزش و قدرت تهییج افکار عمومی دشمنان نظام به حداقل رسید.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: هر چند رسانه های داخلی با تمام توان برای مقابله با جنگ روانی رسانه های معاند و دشمنان کشور و ملت ایران می کوشند، اما بدیهی است که هم افزایی آنها می تواند کارکرد به مراتب بهتری در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت پلیس بسیار گسترده است، ادامه داد: با همکاری رسانه ها می توان اقدامات پلیس را در تمامی حوزه ها بیش از پیش به مردم اطلاع رسانی کرد که این نیز موجب ایجاد امنیت روانی بیشتر در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند ارتباط بیشتر با رسانه ها هستیم، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر همچنین شاهد این بودیم که دشمنان نظام به صورت سازمان یافته اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده اند که هدف آن ها ایجاد اختلال در تغذیه عمومی جامعه بوده و به دنبال آن اقتصاد و اشتغال را مورد هدف قرار داده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها نقش بسزایی در اطلاع رسانی، آگاهسازی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند که ضروری است از این ظرفیت بهره مند شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.