حجت الاسلام هادی عسکری روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا، یکی از مهم ترین اقدام های بنیاد شهید را بیمه کردن تمام واحدهای مسکونی خانواده های شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: این حرکت بنیاد شهید می تواند الگویی برای همه دستگاه ها اجرایی و مردم باشد که در حوادث غیرمترقبه از نظر بار مالی دچار خسارت زیادی نشوند.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید در ماه های اول زلزله ۱۸ میلیارد تومان وام صندوق شاهد بدون گرفتن ضامن برای خانواده های شاهد و ایثارگر مناطق زلزله زده اختصاص داد و همچنین ۸۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.  

عسکری در ادامه گفت: بنیاد شهید از همان روز اول در کنار خانواده های ایثارگر مناطق زلزله به ویژه جانبازان ۷۰ درصد بود و ۱۳ گروه پزشکی و روانشناسی، مددکاری، ۱۸ گروه ارزیابی خسارت بیمه ۱۳ هزار واحد مسکونی و ۱۱ گروه سرکشی و عیادت از خانواده های شاهد و ایثارگر به این مناطق اعزام و ۱۳ جلسه ستاد بحران در راستای کمک و خدمت رسانی هرچه بهتر به جامعه شاهد و ایثارگر تشکیل داد.

او همچنین به تشکیل سه مرحله کمیسیون پزشکی برای ۶ هزار جانباز، در نظر گرفتن اسکان جانبازان ۷۰درصد ( قطع نخاعی) در مهمان سراها، تامین تمام تجهیزات پزشکی و دارویی ایثارگران، سرکشی مداوم و مستمر از خانواده ایثارگر از جمله دیگر اقدام های بنیاد شهید برای خانواده های زیرپوشش نام برد.

۲ مرکز فیزیوتراپی برای جانبازان استان راه اندازی می شود 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه بیان داشت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون برای هفت هزار و ۴۱۷ ایثارگر کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، ۱۰ هزار و ۳۸۰ مورد تامین دارو و تجهیزات پزشکی، ارائه ۲ هزار و ۸۳۹ فقره خدمات رفاهی درمانی، پایش سلامت هفت هزار و ۱۰۶ نفر توسط پزشکان عمومی، بیمه پایه و مکمل تمام خانواده های شاهد و ایثارگر استان انجام شده است.

عسکری با بیان اینکه با افزایش روند سن ایثارگران نیاز آنان به خدمات پزشکی بیشتر می شود، از دیگر اقدام های حوزه درمان بنیاد شهید استان طی ۲ سال گذشته را راه اندازی مرکز فیزیوتراپی در شهر اسلام آبادغرب و یک مرکز در شهر کنگاور برای کمک به مشکلات جسمانی جانبازان سرافراز استان ذکر کرد که مرکز فیزیوتراپی در بیمارستان این شهر قرار دارد و در حال تجهیز است.

طرح سپاس به طور مستمر در استان کرمانشاه برگزار می شود

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ عمل و کاری نمی توانند صبر، استقامت و مجاهدت شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان را جبران کند، اظهار داشت: بنیاد شهید در طرح سپاس به طور مستمر از خانواده های شاهد و ایثارگر عیادت و سرکشی می کند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید روزانه از خانواده های شاهد و ایثارگر استان سرکشی می کند و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار می گیرد، گفت: طی ۲ سال گذشته بنیاد شهید ۲۳۵ یادواره به مناسبت های خاص مانند روز دانش آموزان شهید، دانشجویان، روز شهید و جانباز، دهه فجر، هفته دفاع مقدس، عملیات های ویژه  و خاص استان و غیره در سطح شهرستان ها برگزار کرده است و همچنین به کمک قرارگاه نجف سپاه و قرارگاه ارتش در غرب کشور هزار دیدار با خانواده شهدا و به مناسبت چهلمین سال انقلاب ۴۰ دیدار از ۱۲ بهمن ۹۷ تا ۲۲ اسفند همین سال با خانواد های شهدا و جانبازان داشته است.

عسکری در ادامه با اشاره به ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار و ۷۰۰ جانباز، هزار و ۸۰۰ آزاده و ۱۳ هزار فرزند شهید استان کرمانشاه بیان داشت: طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بنیاد شهید ۴۰۰ مورد به ثبت و ضبط خاطرات شفاهی خانواده های شهدا و ایثارگران، رزمندگان، تدوین ۲ کتاب ایثار و شهادت به نام وصیت نامه شهدای استان کرمانشاه و پیام ستاره ها، برگزاری جشنوراه ملی تئاتر، تئاتر خیابانی، جمع آوری بانک اطلاعات شهدا و ایثارگران ، طراحی پوستر، راه اندازی سایت و برگزاری ۴۷۱ مراسم در سطح شهرستان های استان اقدام کرده است.

وی در بخش دیگری به برگزاری ۴۵۶ برنامه مختلف قرآنی با شرکت چهار هزار و ۲۱۷ نفر، آموزش مفاهیم قرآنی، امر به معرف و نهی از منکر  اشاره کرد و از جمله برنامه های مهم در دست اقدام بنیاد شهید فعالیت های شاخص در راه توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست که تاکنون هفت جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شده است.

او در ادامه حمایت از پایان نامه های دانشجویان دکترا و ارشد، دیدار با خانواده شهدا، قرائت وصیت نامه شهدا، برگزاری یادواره های مختلف، همایش، تهیه سریال از داستان زندگی شهدا و عملیات ها را از جمله برنامه های شاخص بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ذکر کرد.

به گفته عسکری، مجموعه های ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ۱۱ رشته ورزشی  و ۱۷ هزار ورزشکار فعالیت مستمر دارد و در ۲ سال گذشته ورزشکاران زیرپوشش بیش از ۳۸ مدال کشوری کسب کرده اند. 

در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۴۵۰ شغل ایجاد شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اشتغال پایدار زمانی به وجود خواهد آمد که ناشی از کارآفرینی باشد نه صرفا پرداخت تسهیلات خوداشتغالی اظهار داشت: در اجرای طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان بنیاد شهید با حدود ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ۴۵۰ شغل را برای مددجویان کار عمدتا در روستاها و عشایر استان ایجاد کرده است.

عسکری در ادامه با بیان اینکه ۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در استان بیکار هستند، گفت: در ۲ سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان وام خوداشتغالی به افراد جویای کار زیرپوشش بنیاد در قالب تسهیلات اشتغال ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت ۲ هزار ۲۲۳ فقره وام مسکن به خانواده های شاهد و ایثارگر استان طی ۲ سال گذشته خبر داد اظهار داشت: در این مدت زمان ۹۶۰ جلسه مشاوره هدایت تحصیلی، هزار و ۶۳۰ مورد تشویق تحصیلی و تجلیل از ۲۳۰ دانشجو، تشکیل ۱۰۳ ستاد شورای آموزشی بنیاد شهید در امور آموزش و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر استان انجام داده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار و ۷۰۰ جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب  اسلامی کرده است. 

۳۲۰۹/۸۰۶۶  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.