غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جانباز افزود: هفت هزار و 105 جانباز در استان قزوین وجود دارد که برای انجام اقدامات درمانی آنها با 200 مرکز درمانی، پزشکی و دارویی قرارداد منعقد شده است.
وی با بیان اینکه جانبازان به 2 دسته بالا و پایین 25 درصد جانبازی تقسیم می شوند، اظهار داشت: خدمات درمان و تسهیلات اشتغال با بهره چهار درصد برای جانبازان زیر 25 درصد و پرداخت حقوق و مستمری، اردوهای زیارتی و سیاحتی و ارائه تسهیلات مسکن و اشتغال برای جانبازان بالای 25 درصد از جمله خدمات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به این قشر است.
حقایق پور همچنین گفت: 686 فقره تسهیلات مسکن در سال گذشته به خانواده شهدا و جانبازان استان پرداخت شد که چهار پنجم آن متعلق به جانبازان بود.
این مسئول از اشتغال به عنوان دغدغه اصلی جانبازان یاد کرد و گفت: یکی از سیاست های اصلی ما در سال جاری بهره مندی از سهمیه 25 درصدی اشتغال برای این افراد است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خاطرنشان کرد: سیاست های حمایتی از جانبازان با قوت بیشتری ادامه می یابد و در نظر داریم در سطح کلان یک مرکز توانبخشی با هدف انجام اقدامات درمانی و ورزشی برای این افراد فراهم کنیم.
حقایق پور یادآور شد: با اینکه بخش اعظمی از قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران به اقدامات فرهنگی اختصاص دارد اما این سازمان همواره تمام تلاش خود را به منظور ارتقای رفاه معیشتی خانواده شهدا و جانبازان به کار می گیرد.
چهارم شعبان همزمان با میلاد فرخنده حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان روز جانباز نام گذاری شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.