احمد ابراهیمی عصر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه قبل از اسارت تنها ۱۴ آزاده استان تحصیلات دانشگاهی داشتند افزود: کسب مدارج علمی و فعالیت‌های فرهنگی جزو برنامه‌های  محوری آزادگان است. 

وی ادامه داد: ۲۷ نفر از آزادگان استان به عنوان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب توسط ساواک در زندان بسر می بردند که به عنوان آزاده شناخته می‌شوند.

به گفته این مسول، بیشترین آمار آزادگان زیر پوشش بین سنین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ هستند و تمام آنها در سطح استان زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و فعالیت های مختلف مورد نیاز می‌باشند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: ۵۸ نفر از آزادگان جزو ۳۹۷ نفر نخبه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند که ۲۸ نفر از آنها خود آزادگان و بقیه خانواده آنها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برنامه‌های مختلفی در این استان با همکاری بخش‌های مختلف و مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی، مهمترین این برنامه‌ها را برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش بزرگ آزادگان و تبیین خاطرات آنها ذکر کرد.

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. 

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.