به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست با جانبازان 70 درصد استان اظهار داشت: این
قشر بر اساس ایمان و باورهای خود مسیر جانبازی را انتخاب کردند و به همین دلیل آنها جایگزینی ندارند.
وی افزود: مشکلات جامعه جانبازان استان در دو بخش استانی و ملی باید پیگیری شود که بطور قطع در حل مسائل بخش استانی هیچ مشکلی نیست و دغدغه های ملی آنها را نیز مکاتبه خواهیم کرد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال برای این قشر تاکید کرد.
شجاعی با بیان اینکه جانبازان قطع نخاع و ویلچری نیاز به همیار دارند گفت: همسران و خانواده های این افراد سال ها برای این قشر زحمت کشیده اند و هم اکنون برخی از آنان توانایی یاری را ندارند.
وی افزود: برای رفع این مشکل باید چاره ای اندیشیده شود و از این قشر می خواهیم که راه حلی نیز برای این موضوع بیندیشند و به ما ارائه دهند.
استاندار خراسان شمالی خواستار رفع مشکل اختصاص زمین برای ایجاد مجتمع های مسکونی، راه اندازی باغ ایثار، تسریع در ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان، رفع مشکل دارویی و تسهیل وام های بانکی شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه این استان از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس دور بود اما 37 هزار نفر در جنگ شرکت داشتند.
سیدعابس حسینی اظهار داشت: خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که رتبه استان در شاخص شهید نسبت به جمعیت در کشور 1.169 است.
وی تعداد کل ایثارگران این استان را 10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان را هفت هزار و 232 نفر عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: کندی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری ایثارگران، نبود باغ ایثار، تکمیل نبودن مجتمع توانبخشی ایثارگران را از جمله مشکلات این قشر عنوان کرد.
وی بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد و هزینه های بالای درمان در بخشی از حوزه ها را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد.
در این جلسه شماری از جانبازان تکمیل و راه اندازی مرکز توان بخشی و درمانی جانبازان و ایثارگران، اجرای کامل قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری، خرید داروهای خاص، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرزندان جانبازان برای ایجاد اشتغال، همیار گرفتن برای جانباران قطع نخاع و توجه به سلامت همسران جانبازان را از جمله مطالبات جامعه جانبازان ۷۰ درصد استان عنوان کردند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.