مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: 360 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای طی ۹ ماهه امسال به مددجویان زندان‌های کردستان ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: رسالت سازمان زندان‌ها، کمک به اصلاح رفتار و شخصیت افراد بزهکار جامعه است و از آنجائی که بیکاری و عدم مهارت یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است لذا در این راستا توسعه بیش از پیش فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در زندان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.  

وی رسالت سازمان زندان‌ها را رسالتی دشوار و در عین حال خداپسندانه دانست و بیان داشت: اصلاح رفتار و شخصیت زندانیان و باز اجتماعی کردن آنان، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که خوشبختانه مجموعه مراکز فنی و حرفه‌ای با کمک به توسعه برنامه‌های حرفه آموزی در زندان‌ها، توانسته‌اند گام های ارزشمندی را در این راستا بردارند.  

ابراهیمی تعداد زندانیان شرکت‌کننده در آزمون‌های فنی و حرفه ای در 9 ماهه اول سال‌جاری را 1065 نفر دانست و در این‌باره گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

 مدیرکل زندان‌های کردستان خواستار آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای جدید و کاربردی در زندان‌های استان شد و اظهار داشت: در زندان‌ها باید آن دسته از رشته‌های فنی و حرفه‌ای که بازار کار آنها در جامعه فراهم است به مددجویان آموزش داده شود که این مهم با برنامه‌ریزی و نیازسنجی از سوی کارشناسان مربوطه، امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره موفقیت‌های به دست آمده توسط زندان‌های کردستان در سال گذشته و در حوزه اشتغال و حرفه آموزی افزود: سال 95 زندان‌های کردستان در سطح مراکز اصلاحی و تربیتی کشور در حوزه حرفه آموزی و اشتغال جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.