دکتر سلیمان پاک سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای فارس در شیراز با بیان اینکه مدل مدیریت آموزش های مهارتی در حال تغییر است افزود:‌تلاشمان این است آموزش ها را تا حد امکان منعطف کنیم و اثر بخشی آموزش ها را افزایش دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: این تفکر که خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای کشور فقط متولی امر آموزش است تفکر درستی نیست و اگر در پس آموزش های ما به آحاد جامعه و بخصوص نسل جوان اشتغال زایی نباشد در حال هدر دادن منابع هستیم.
وی با بیان اینکه جامعه ما بایستی اهمیت مهارت آموزی را درک کند بیان کرد: امروزه میزان بالای بیکاری چالش کلیدی برای تمام استان های کشور است و کسب آموزش های فنی و حرفه ای مسیر افراد برای رسیدن به بازار کار را کوتاه می کند.
پاک سرشت ادامه داد: در گذشته با دارا بودن یک مهارت به سادگی می توانستیم صاحب شغل شویم در حالی که امروزه مجموعه ای از مهارت ها باعث شاغل شدن یک فرد می شود.
وی حمایت از بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد را از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد و گفت: بخش خصوصی تمرکز زیادی در ارائه آموزش در حوزه خدمات دارد که این موضوع باعث شده که مزیت بخش خصوصی به خوبی مشخص نشود.
پاک سرشت ضمن اشاره به رقبایی که در حوزه آموزش های مهارتی فعالیت می کنند افزود:‌ مدیران کل، روسای مراکز و مدیران آموزشگاه های آزاد می توانند با شناخت محیط اجتماعی، اقتصادی و فضای رقابتی در حوزه آموزش های مهارتی و پاسخ به نیاز بازار کار و صنایع، مطلوبیت این آموزش ها را افزایش دهند.
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.