به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، رضا عسگری در نشست شورای اشتغال شهرستان البرز افزود: زیورآلات و لوازم لوکس که به شکل کالاهای غیرمصرفی در ویترین خانه ها یافت می شود، تنها موجب رونق صنایع دیگر کشورها می شود در حالی که این سرمایه ها را می توان در مسیر رشد تولید و اشتغال شهر، استان و کشور خود به کار بگیریم.
وی اظهار کرد: با استفاده از این سرمایه ها می توان در حوزه کسب و کارهای خانگی و فعالیت های اقتصادی تعاونی به شکل پررنگ ظاهر شد و برای خانوارها ایجاد درآمد کرد.
فرماندار البرز از اشتغال به عنوان مهم ترین دغدغه دولت یاد کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و چالش های این حوزه و نوسان های اقتصادی در جهان، امروزه ایجاد فرصت های شغلی جدید بسیار سخت شده و مردم و بخش خصوصی در این حوزه باید به دولت یاری برسانند.
وی در ادامه خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد مهارت در بین جوانان جویای کار شد و گفت: مهارت آموزی جوانان در کنار تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به راه اندازی مشاغل و همچنین فرهنگ سازی در زمینه کار می تواند ما را در حوزه ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک کند.
فرماندار البرز با تاکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان،اظهار کرد: از آرمان گرایی در این حوزه باید پرهیز کرد تا قشر جوان تنها پشت میزنشینی را شغل محسوب نکند.
عسگری در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت های حوزه کشاورزی برای ایجاد مشاغل جدید شد و اظهار کرد: به عنوان نمونه می توان در مناطق مختلف بازارچه های عرصه محصولات ارگانیک راه اندازی و از این راه مشاغل جدیدی ایجاد نمود.
شهرستان البرز به مرکزیت الوند در جنوب مرکز استان قزوین قرار دارد.
این شهرستان با برخورداری از شهر صنعتی البرز به عنوان یکی از قطب های استان قزوین و منطقه به شمار می رود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.