به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روزسه شنبه دردیدار کارکنان مراکز فنی و حرفه ای بروجرد که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد افزود: امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نامگذاری شده براین اساس برای داشتن اقتصاد مقاوم باید تولید را رونق دهیم که این مهم با تلاش مضاعف به دست می آید.
وی اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی شعارهای زیادی داده شده اما در عمل فرصت های شغلی متناسب با نیاز جامعه ایجاد نشده است.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: جوانان تحصیل کرده برای اشتغال ازمهارت کافی برخوردار نیستند براین اساس افزایش مهارت جوانان بستگی به عملکرد فنی و حرفه ای دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به ارتباط ضعیف بین صنعت و دانشگاه بیان کرد: جوانان فارغ تحصیل دردانشگاه مباحث تئوری را فرا می گیرند ولی در حوزه کارعملی ضعیف هستند که رفع این بی مهارتی نیازمند ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه است.
وی گفت: برای مصرف گرایی داخلی باید کیفیت تولیدات افزایش یابد و در راستای ارتقای تولیدات نیازاست که اموزش مهارت صورت گیرد.
امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در کنار مهارت نیزحمایت دولت و سیستم بانکی ضروری است ارائه تسهیلات با سود اندک زمینه ساز در اشتغالزایی موفق خواهد بود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد دارای سه مرکز فنی و حرفه ای است گفت: آموزش مهمترین عملکرد فنی و حرفه ای است.
رضا دادگرافزود: دریک سال گذشته آموزش به 175 دانشجو، 364 نظامی در پادگان مهندسی، یکهزار و95 تن درکارگاه های شهری، 212 تن در روستاها، 253 تن در زندان، 151 تن نیزدراشترینان آموزش های فنی وحرفه ای را فراگرفتند.
به گفته وی در مجموع در یک سال گذشته 2 هزار و 476 تن درمراکز فنی و حرفه ای بروجرد آموزش دیده اند و تعداد رشته های این مراکز به 116 رشته افزایش یافته است.
رئیس مرکز فنی وحرفه ای امام علی(ع) بروجرد اضافه کرد: از 2 هزار و 476 فرد اموزش دیده 65 مورد در کارگاه های شهری، پادگان مهندسی 14 تن، صنایع 161 تن، روستا 43 تن و درزندان ها نیز42 تن مرتبط با این رشته ها مشغول به کار شده اند.
دادگرادامه داد: هیچ یک ازافراد آموزش دیده از تسهیلات بانکی استفاده نکرده و 73 تن نیزدر یک سال گذشته مستمری بیمه بیکاری دریافت کرده اند.
رئیس مرکزغدیر خم فنی وحرفه ای بروجرد گفت: از سال 88 تا کنون 12 هزار پروانه مهارت در بروجرد صادر شده و سال گذشته نیز به هشت هزار تن آموزش های فنی وحرفه ای ارائه شده است.
محمد برنا افزود: هفته مهارت فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی مطلوب عملکرد اداره فنی و حرفه ای شهرستان و توانمندی های آن است.
وی با بیان اینکه امروز کشوری ثروتمند است که دارای نیروی ماهر به تعداد کافی درهمه سطوح مورد نیاز باشد، اظهار کرد: نقش آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان نهادی استراتژیک در رشد اقتصادی کشورانکارناپذیراست.
وی توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی توسط دست اندرکاران ارائه آموزش های فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت: امروز دیگر ورود به دانشگاه ارزش والایی قلمداد نمی شود، در حال حاضر توانمند سازی و اشتغال یک ارزش مهم در جامعه محسوب می شود.
7273/7190 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.