به گزارش ایرنا، قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره رقابت های علمی کاربردی هنرستان های کشور در ارومیه افزود: هم اکنون جوانان استان در زمینه اشتغال و مهارت های کاربردی با مشکلاتی مواجه هستند.
وی اظهار کرد: برای افرادی که مهارتهای کاربردی و علمی را توام یاد گرفته اند در بازار کار و اشتغال هیچ مشکلی وجود ندارد.
سعادت اضافه کرد: در زمینه فارغ التحصیلان دانشگاهی و رشته هایی که فرا گرفته اند مشکلاتی وجود دارد که یکی از این موارد عدم توانایی در برقراری ارتباط بین بازار کار و ورود به عرصه کار و اشتغال است.
وی ادامه داد: نظام آموزشی کشور باید در زمینه فارغ التحصیلانی که وارد بازار می شوند برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا با روند رو به رشد بیکاری این قشر مواجه نشویم.
سعادت گفت: از ابتدای انقلاب در بخش آموزش عالی با مشکلاتی مواجه بودیم و سطح وضعیت علمی و آموزشی بسیار پایین بود در حالیکه استقبال از آموزش ها زیاد بود.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر همه مسایل بر اساس پیش بینی های ما در کشور منطبق با سند چشم انداز پیش می رفت هم اکنون چنین مشکلاتی وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور پیش بینی شده بود که در سال 84 به خاطر توقف سرمایه گذاری در کشور این رشد اقتصادی به منفی 6.8 درصد رسید که این امر موجب عدم ایجاد اشتغال و بروز مشکل بیکاری در سطوح مختلف شد.
استاندار آذربایجان غربی افزود: در این استان ظرفیت توسعه کشاورزی وجود ندارد اما به شدت نیازمند ارتقای کشاورزی از سنتی به نوین هستیم.
سعادت ادامه داد: اشتغال جایگزین باید در این بخش با آموزش های اساسی معرفی شود تا جوانان فقط به کشاورزی سنتی نپردازند.
به گزارش ایرنا اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سه روز گذشته میزبان 261 هنرجوی نخبه هنرستان های کشور بود که در 37 کارگاه و 37 عنوان رشته مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در این دوره از رقابت ها پنج تن از دانش آموزان پسر هنرستان های استان موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در رشته های مختلف شدند و امروز در آیین اختتامیه از این برگزیدگان با اهدای هدایای نقدی و لوح سپاس تجلیل شد.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.