مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف مهم و اصلی اجرای این طرح ملی در سطح استان کردستان است.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری تشکیل شد ضمن تبیین طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف مهم و اصلی اجرای این طرح ملی در سطح استان کردستان است.

 وی اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری‌های روز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز برای استفاده ازظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

احمدی خاطرنشان کرد: این طرح در 13 اردیبهشت سالجاری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه باید 382 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی و محروم در سطح کشور ایجاد شود که بر این اساس 40 هزار فرصت شغلی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی معادل با 4/11 درصد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به اهداف اجرای این طرح نیز گریزی زد و افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده ‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی و کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند از اهداف اجرای این طرح است.

به گفته احمدی، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اهداف اجرای این طرح است. تعداد مهارت‌آموزان برای هر واحد مشمول به شرط وجود امکانات، تجهیزات، فضا و ایمنی کافی حداکثر 3 نفر بوده و مشخصات تمامی دوره‌های آموزشی باید در پورتال جامع آموزش سازمان درج و طرفین حق مطالبه هیچگونه وجهی بابت اجرای دوره آموزشی ندارند.

وی رعایت استانداردهای آموزش مهارتی، تکمیل و تحویل اسناد، مدارک و فرم‌های ارایه شده اداره کل را از وظایف استاد کار در این طرح عنوان کرد و اضافه کرد: معرفی مهارت‌آموز برای آزمون پایان دوره به مرکز، بلافاصله بعد از پایان دوره، همکاری با عوامل معرفی شده از طرف اداره کل و رعایت مفاد قرارداد آموزشی منعقد شده بین مربی استادکار و مهارت‌آموز از دیگر وظایف تعریف شده برای استادکاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.