معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز در این نشست گفت: باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال در سال جاری دراین زمینه دستورات جلسه ای داشتیم.
عبادالله کامکار افزود:یکی از دستورات جلسه، تبیین طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی بود که بحث مفصلی های درباره آن صورت گرفت و مقرر 150 هزار کارورز جذب بازار کار در کشور شوند.
وی ادامه داد: با شرایط خاصی که شورای عالی اشتغال دنبال می کند و وزارت رفاه متولی آن است، کاروزان برای واحدهای تولیدی معرفی می شوند و ازطریق سامانه ای ویژه تمهیدات لازم دراین زمینه صورت می گیرد.
کامکار گفت: اهداف قابل قبولی دراین زمینه دنبال می شود که اولین هدف قابلیت اشتغال دانش آموختگان ازطریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود کارورزان به بازار کار است.
وی اضافه کرد: دومین هدف ایجاد انگیزه کارآفزینی و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان در فراهم ساختن زمینه اقتصاد دانش بنیان است.
کامکار ادامه داد: مهارت آموزی در محیط کار که توسط سازمان فنی و حرفه ای دنبال می شود نیز دراین زمینه مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای پیگیری بحث اشتغال درسال 96 و وضعیت موجود نگاهی به سال 94 داشته و درصد بیکاری را مورد بررسی قرار می دهیم.
کامکار اظهار کرد: دستگاه های اجرای موظف هستند تا برنامه های ایجاد اشتغال خود را متناسب با شرایط بیکاران تدوین و نقشه کارافرینی را به دبیرخانه شورای اشتغال اعلام کنند.
معاون استاندار البرز گفت: باید هرچه بیشتر به مطالبات مردم و سیاست های دولت تدبیر و امید جامعه عمل بپوشانیم.
کامکار افزود: صندوق کارآفرینی نیز متناسب با وظیفه ای که دارد با اعطای تسهیلات خود باید زمینه انجام این کارها را فراهم کند. با تمهیدات لازم برای بهبود روش کار، طرح هایی که دستگاه های اجرایی دارند در کارگروه اقتصادی مطرح می شود.
وی یادآورشد: دولت بسته هایی را برای رونق تولید و اشتغال اعلام کرده که دراین جلسه مطرح شد تا مدیران از وزارتخانه های مربوطه مکانیزم اجرایی و برنامه استانی را بگیرند.
کامکار اضافه کرد: در بین دستگاه های اجرایی دراین نشست امروز جهاد کشاورزی این اقدام را انجام داده بود و ارائه شد.
وی گفت: بسته ارتقا توان تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه ای، بسته جذب توسعه و تامین تکنولوژی، تجارت خارجی در جذب سرمایه گذاری، بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار دراین جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
کامکار ادامه داد: بسته ها ازسوی وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی پیگیری می شود تا در ارتباط با تولید و اشتغال بهره کافی را ببریم، دولت مباحث جدی را برای ایجاد اشتغال در ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه دارد که معافیت حق بیمه کار فارغ التحصیلان از ان جمله است.
وی گفت: در مشاغل خانگی مدیران بانکها موظف شدند اعتبارات به خوبی جذب شود تا دراین رابطه بتوانیم کارنامه خوبی دهیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678105
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.