به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: هر انسان آزاده و بیداری از واقعه عاشورا اندوهگین می شود چرا که فرزند پیامبر (ص) در مظلومانه ترین شرایط به شهادت رسید.
وی امام حسین (ع) را الگویی بزرگ برای همه مسلمانان و انسان های آزاده و با ایمان خواند و افزود: را، روش و منش امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ ماندگار و چراغ راه هدایت جامعه اسلامی است.
ماموستا خدایی با بیان اینکه واقعه کربلا دل هر انسان آزاده و دوستدار خاندان نبوت را به درد می آورد، تاکید کرد: هر کس پیامبر (ص) را دوست دارد باید فرزندان ایشان را نیز دوست داشته باشد.
وی با بیان اینکه کاش هیچگاه تاریخ چنین واقعه دردناکی به خود نمی دید، یادآور شد: محاکمه قاتلان سلاله پاک و مطهر پیامبر (ص) و یاران باوفایش را در آخرت به خدا واگذار می کنیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود بر غینمت شمردن زمان از سوی همگان تاکید کرد و گفت: همگی باید قدر عمر خود را بدانیم و همواره به فکر مرگ و پاسخگویی در مقابل پروردگار قادر و متعال باشیم.
ماموستا خدایی به حدیثی از پیامبر (ص) نیز اشاره و اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند بهترین کس آن است که خدا عمر طولانی به وی داده و دارای اعمال نیک باشد همچنانکه بدترین بنده پیش خداوند متعال نیز کسی است که عمری طولانی اما عمل بد فراوان دارد.
وی خواستار استفاده بهینه از فرصت و زمان در راه نزدیک شدن به خدا شد و اضافه کرد: تلاش کنیم کمبودها و اشتباهات گذشته را کنار گذاشته و برای اصلاح خود گام برداریم.
ماموستا خدایی در ادامه به هفتم مهر و فرا رسیدن روز آتش نشانی و ایمنی نیز اشاره کرد و یادآور شد: آتش نشانان از جان خود برای نجات مردم می گذرند بنابراین همگی باید قدردان زحمات شان بوده و همکاری لازم را با آنان داشته باشیم.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهمترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شده است.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج، می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.