به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا احمدی فرد چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نماز ظهر عاشورای حسینی در مرکز استان نیز در پنج نقطه همزمان با ظهر عاشورا برگزار می شود اظهارکرد: نماز ظهرعاشورا در مر کز استان در مقابل مسجد کرمانی، پایین تر از دبیرستان 15 خرداد محل موکب هیات حسین جان ، مقابل سالن ورزشی علیدخت، مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) و همچنین اجتماع اصلی عزاداران حسینی در ضلع شمالی آستان امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان در جمع عظیم مردم برگزار می شود.
وی گفت: نماز ظهر عاشورا در شهرهای آشخانه نیز در محل امامزاده دلاور، اسفراین در میدان امام، جاجرم در حسینیه اعظم جاجرمی ها، راز در میدان معلم، در فاروج در محل چهارراه رضوی، شیروان در مصلی و شهر گرمه در حسینیه سید الشهداء برگزار می شود.
حجت الاسلام احمدی فرد ادامه داد: هماهنگی های لازم جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرهای استان انجام شده است و دستگاه های متولی و همکار با ستاد اقامه نماز نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را کسب کرده اند.
وی اظهار کرد: توجه به نماز اول وقت در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی مهم ترین رسالت قیام امام حسین (ع) است که امید است همگان به این موضوع توجه کافی را داشته باشند.
وی همچنین گفت: در روز تاسوعا نیز مرم در مصلی مرکز استان تجمع می کنند و نماز ظهر تاسوعا را در همان محل برگزار می کنند.
حجت الاسلام احمدی فرد درباره این سوال که چرا با وجود هماهنگی لازم از سوی ادارات مرتبط باز هم بی نظمی هایی در زمان برگزاری نماز ظهرعاشورا مشاهده می شود گفت: در مرکز خراسان شمالی مکان مناسب برای برپایی نماز جماعت وجود ندارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی در باره حضور ائمه جماعات در مدارس گفت: ائمه جماعات در مدارس با دو معضل مواجه اند اول اینکه طلاب برای حضور در مدارس به علت ادا نشدن حقشان انگیزه ای ندارند و همچنین مدیران و معلمان ما در مدارس دعوت عملی به این فریضه واجب ندارند.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی افزود: باید مدیران نماز رو در نماز خانه بخوانند تا دانش آموزان هم به خواندن نماز تشویق شوند.
وی با بیان اینکه اگر مشکل ائمه جماعات مدارس حل نشود، به جامعه آسیب وارد می شود عنوان کرد: تلاش ما بر این است که با کمک دستگاه های اجرایی مربوطه در تمام آموزشگاه ها نماز جماعت برگزار شود.
حجت الاسلام احمدی فرد درباره برپایی نماز جماعت در ادارت هم گفت: اخیرا بازدید هایی در این زمینه از ادارات خراسان شمالی انجام و در این بازدید آسیب ها و ضعف ها مشاهده شد که برای بهتر شدن اقامه نماز جماعت در ادارات با استاندار دراستان مکاتبه شد و وی دستور دادند که توجه بیشتری به فریضه نماز داشته باشند.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.