به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه شنبه در آئین افتتاح مسجد امام حسین (ع) روستای بالستان ارومیه افزود: مساجد از جایگاه بسیار والایی در دین مبین اسلامی برخوردار بوده و به همین علت شرایط حضور در این مکان مقدس بسیار زیاد است و هر فردی با هر شرایطی اجازه ورود به این اماکن مقدس را ندارد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین کارها برای جامعه اسلامی، مشارکت در ساخت مسجد است که در قرآن کریم نیز به خوبی به این امر پرداخته شده و مسلمانان به عمران مساجد توصیه شده اند.
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: این اهمیت به حدی است که مسلمانان در صورت مشارکت حداقلی نیز از ثواب آن بهره مند می شوند و ساخت مسجد جزو صدقات جاریه در آموزه های دینی است و تا زمانی که در مساجد، عبادت های مختلف انجام می شود، سازنده و مشارکت کننده در ساخت مسجد ثواب می برند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: با احداث مساجد و ارتقای جایگاه آن در بین مردم و به ویژه جوانان می توان زمینه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و مسلمانان را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، مسجد امام حسین (ع ) با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در یکهزار مترمربع زیربنا، توسط مردم بومی و خیران در روستای بالستان احداث شده است.
روستای بالستان در محور ارومیه - مهاباد قرار دارد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.