به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر به بیان خصوصیات فرد اصلح پرداخت و افزود: در انتخابات ریاست جمهوری٬ کشور نیازمند کسی است که به دنبال تولید و رفع بیکاری باشد و با تلاش و انگیزه به حل مشکلات کشور کمک کند.
وی در ادامه به معیارهای مهم در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: شهر نیازمند آبادانی است لذا مردم هوشیار ما باید بدون توجه به نام ها٬ وابستگی ها و گرایشات قومی٬ افرادی را انتخاب کنند که درخصوص مدیریت شهری و مسائل عمرانی دارای تخصص٬ ایده و خلاقیت باشند.
نماینده ولی فقیه در لرستان به سه هدف اصلی در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم٬ انتخاب افراد اصلح و برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط با رعایت کامل قوانین به دور از هرگونه تنش٬ اختلاف و رقابت های منفی مهمترین اهداف در برگزاری انتخابات پیش رو است.

** ۱۲ فروردین٬ عید ملی و مذهبی ایرانیان است
امام جمعه خرم آباد به فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی و همچنین سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: حراست از انقلابی که با مجاهدت های امام(ره) و به برکت خون شهدا بدست آمده وظیفه همه ما مردم ایران است.
وی مهمترین هدف مبارزات سیاسی ائمه اطهار(ع) را تشکیل و حفظ حکومت و جامعه اسلامی دانست و افزود: مبارزات سیاسی امام هادی(ع) نمونه بارزی از تلاش ائمه برای برقراری حکومت اسلامی در طول تاریخ است.

** حفظ منابع طبیعی٬ یک وظیفه شرعی و عقلی است
وی با اشاره به فرارسیدن ۳ فروردین و روز طبیعت٬ درخت را مظهر حیات دانست و گفت: در شرایطی که تغییرات اقلیمی به یکی از مهمترین دغدغه های جوامع بشری تبدیل شده اند باید حفظ جنگل ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در این راه امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه و سرمشق کارها قرار دهیم.

** آیت الله بروجردی نه تنها افتخار استان بلکه افتخار جهان اسلام است
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه آیت الله بروجردی استوانه دین و بنانگذار تقریب بین مذاهب بود٬ گفت: آثار این عالم برجسته همچون نور تابان٬ همواره موجب بهره مندی مسلمانان و بویژه شیعیان در طول تاریخ خواهد بود.
3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.