به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی اسلامی در خطبه های نماز جمعه ساوه افزود: مسولیت نخبگان و اندیشمندان سیاسی برای افزایش مشارکت مردم در امر مهم انتخابات خطیر است.
وی اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات است که در جریان آن، مردم پای صندوق ها می روند و با اراده خود زمامداران را انتخاب می کنند.
وی تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، نظام جمهوری اسلامی را تضمین می کند.
خطیب جمعه موقت ساوه گفت: باید دقت شود تا انتخاب مردم درگزینش افراد اصلح باشد تا این افراد مطالبات و مشکلات مردم ،ضروریت های اصلی و اولویت های اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی، و آسیب هایی همچون گرانی، بیکاری و مسایل فرهنگی و تعامل با جهان اسلام را حل و فصل کنند.
جت الاسلام اسلامی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد: باتوجه به حساسیت های داخلی و خارجی و به ویژه رویدادهای جهان اسلام، عزت انتخابات مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و دموکراسی دینی است.
وی، تحقق عدالت اجتماعی را از ملاک و معیارهای انتخاب برشمرد و گفت: انتخاب افراد اصلح و دلسوزبرای شوراهای اسلامی و مسند ریاست جمهوری، آینده درخشانی برای کشور رقم می زند.
امام جمعه موقت ساوه همچنین در خصوص نامگذاری شعار سال توسط رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب از سال 69 تا کنون بر موضوعات مشخصی از جمله تحول و اصلاح امور، افق روشنی برای پیروزی ملت ایران، تحکیم معنویت، عدالت اجتماعی، صرفه جویی، وجدان کاری، انضباط اجتماعی و اقتصادی و ضرورت پرهیز از اسراف ترسیم کرده اند که نشان می دهد معظم له توجه ویژه به مسایل امنیتی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی دارند.
حجت الاسلام اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال 88 نامگذاری سال را مشخص کردند و مسائلی از جمله همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید و حمایت از سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی، اقتصاد و فرهنگ، همدلی دولت و ملت و اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دادند.
وی گفت: دلیل توجه ویژه رهبری به مسائل اقتصادی به این علت است که دشمن از ناحیه نظامی نمی تواند به کشور آسیب برساند و تنها راهی که در پیش گرفته تحریم ایران است.
وی اظهار کرد: اگر نسبت به آنچه دین تاکید داشته و رهبر فرزانه انقلاب برای مردم و دولتمردان روشن کرده اند توجه کافی شود از این گرد نه ها عبور می شود.
وی تاکید کرد: باید نسبت به فرمایشات رهبری توجه ویژه داشت و این موضوعات با شعار محقق نمی شود.
امام جمعه موقت ساوه گفت: رهبری در خصوص استفاده از تولیدات داخلی فرمودند این مهم یک الزام شرعی است که برای صیانت از اقتصاد کشور اسلامی صادر شده و بنابراین اجرای این حکم رهبری بر امت اسلام واجب است.
حجت الاسلام اسلامی همچنین با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: مردم با رفراندوم واقعی به طاغوت ' نه' گفتندو یکی از اعیاد واقعی 12 فروردین است که پرچم اسلام و جمهوری اسلامی برافراشته شد.
وی افزود: جمهوری اسلامی نقطه شروع جهان اسلام به پرچمداری حضرت مهدی (عج) است و باید زمینه ساز انقلاب بزرگ صاحب الامر باشد.
وی ادامه داد: شعار اصلی انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و میلیون ها آزاده آن را فریاد می کشند و حکومتی را بر پایه عدالت اسلامی بنا کرده اند.
ساوه یکی از قطب های مهم صنعت کشور و دومین کانون جمعیتی در استان مرکزی است.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.