به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، با تاکید بر حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی همه مسولان و اقشار مردم، گفت: یکی از اقدامات عملی مردم که می تواند در حفظ جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار باشد، حضور گسترده آنان در انتخابات اردیبهشت ماه 96 است.
وی با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به عنوان مردم سالاری دینی، هدیه بزرگی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده و حفظ آن از اوجب واجبات است.
امام جمعه سمنان، با اشاره به تقدیم حدود 300 هزار شهید برای حفاظت از انقلاب اسلامی، گفت: همه مسولان و مردم باید در حفظ و نگهداری این انقلاب تلاش کنند و یکی از مصداق های عملی برای حفظ نظام، حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب اصلح است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال جدید و تاکیدات معظم له برای مقابله با ورود کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، خاطرنشان کرد: دولت و مسولان باید با پیروی از منویات رهبری و عملی کردن سخنان ایشان، راه ورود کالای قاچاق به کشور را مسدود و با این نوع کالاها که اقتصاد و تولید کشور نشانه گرفته، مقابله کند.
آیت الله شاهچراغی، با اشاره به تاکید رهبری درباره حرام دانستن واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند، افزود: معظم له واردات هر نوع کالایی را که در کشور و از سوی تولید کنندگان به تولید می رسد از نظر شرعی و قانونی حرام دانسته و دولت و مسوولان باید از کالای ایرانی حمایت و همه وظیفه دارند برای خرید این کالاها اقدام کنند.
امام جمعه سمنان، با اشاره به اعمال تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا به چندین شرکت و اشخاص ایرانی در هفته های اخیر، اظهار کرد: مردم ایران هرگز از توطئه های آمریکا در امان نیستند و امروز نیز شاهدیم که با بدعهدی هایی که دارد، تحریمی برداشته نشده و چند تحریم به آن اضافه هم شده است.
آیت الله شاهچراغی، با اشاره به دیگر اقدامات آمریکا علاوه بر اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی، گفت: این شیطان بزرگ از هم اکنون در حال زنده کردن فتنه 88 است و دائم عوامل و دست اندرکاران آن را تشویق می کند.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: خداوند سه ویژگی بزرگ یعنی ایستادگی، مقاومت و مردانگی را به مردم ایران داده و ملت ایران با همین سه گزینه توانست محمد رضا شاه پهلوی را سرنگون و صدام حسین را به خاک ذلت کشاند و امروز نیز آمریکا را به ذلت و خواری خواهد کشید.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به فرارسیدن سیزدهم فروردین روز طبیعت و تبریک این روز به همه مردم، گفت: اسلام با شادی و تفریح موافق است و همه باید توجه کنند تا تفریح و شادی آنان با حرام مخلوط نشود.
امام جمعه سمنان با تاکید بر حفظ طبیعت و جلوگیری از تخریب درختان و منابع خدادادی، گفت: تخریب کردن منابع طبیعی خلاف شرع و قانون است و همه باید در حفظ آن تلاش کنیم تا آیندگان از آن بهره برداری کنند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.