به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نوشهر گفت : اعضای هیات های اجرایی درصورتی فردی بدون احراز صلاحیت و شرائط لازم برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی تایید کنند ، این فرد اگر مرتکب خیانتی شود ، شریک جرم هستند.
وی افزود : افرادی باید در این انتخابات نامزد شوند که به خوبی شناخت کافی نسبت به شهر ، روستا و نکته مهم تر به شرح وظایف شوراهای اسلامی آشنا باشند.
امام جمعه نوشهر ، پاکدستی ، تخصص ،تعهد و خوش نامی را جزو ویژگی های بارز نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی معرفی کرد و گفت : اینکه برخی با این نگاه که بگویند خویشاوندان زیادی دارم و به من رای می دهند ، چنین رویکردی صحیح نیست .
مشایخ افزود : مردم نیز باید دراین حوزه به هنگام رای دادن دقت لازم را داشته باشند به دلیل آنکه رای ملت فردا چماق می شود و افراد انتخاب شونده به عنوان شورا در پاسخ به کسانی که از عملکردشان انتقاد می کنند ، پاسخ می دهند مردم به ما رای داده اند.
وی در ادامه با بیان آنکه فرصت چندانی به فرارسیدن سال جدید باقی نمانده است ، در عین حال تاکید کرد که مردم بکوشند کالاهای ایرانی خرید کنند.
امام جمعه نوشهر گفت : نکته مهم تر آن که با توجه به حضور چشمگیر مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی در این شهرستان مهیا کردن امکانات و تجهیزات امنیتی ، انتظامی و پزشکی بسیار ضروری است .
مشایح همچنین با اشاره به رخدادهای تلخ و شیرین سال جاری افزود : نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اگرچه چنین شعاری به خودی خود شیرین بود اما ملت بهترین قاضی هستند و می توانند دراین حوزه قضاوت کنند که مسئولان دستگاه های اجرایی در این حوزه به چه میزان در تحقق این شعار تلاش کرده اند.
امام جمعه نوشهر با قدردانی از تلاش های انجام گرفته دراین حوزه گفت : اقتصاد در حقیقت زمینه ساز تامین معیشت و رفاه نسبی مردم می شود و حتی در تولید نسل و ازدواج جوانان نیز نقش اساسی دارد.
مشایخ ، نقش آموزش و پرورش ، شرکت های دانش بنیان ، دانشگاه های علم و صنعت ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای را در رونق اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و افزود : ضمن آنکه مردم نیز باید فعالیت های تولیدی را به غیر تولیدی ترجیح دهند .
خبرنگار: شهاب رویانیان **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7517/ 7078/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.