به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد افزود: انتخابات برای ملت و کشور ایران مهم و سرنوشت ساز است و ائمه جمعه در این امر نقش مهمی دارند.
وی یکی از آسیب های بزرگ انتخابات در استان لرستان را قوم گرایی دانست و اظهار کرد: ائمه جمعه باید مردم را در انتخاب فرد اصلح کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امنیت و قدرت جمهوری اسلامی به دلیل حضور مردم در دنیا زبانزد است لذا امیدواریم در انتخابات آینده بار دیگر حماسه ملی حضور حداکثری خلق شود.
وی افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مسئولان استان لرستان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه به بیان عملکرد خود می پردازند چراکه تریبون نمازجمعه علاوه بر بیان نقد دلسوزانه مکانی برای بیان عملکرد خالصانه مردم نیز است.
آیت الله میرعمادی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: مهمترین ویژگی این حضرت ولایتمداری بود و امروز ولایتمداری افتخار است.
وی نمازجمعه را از شئون ولایت دانست و افزود: امام جمعه از طرف مقام معظم رهبری منصوب می شود لذا این سمت توفیقی بزرگ و البته مسئولیتی بسیار سنگین است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مردم مسائل و مشکلات جامعه را با امام جمعه در میان می گذارند، اظهار کرد: مردم داری، بصیرت افزایی و تقویت اعتقادات مردم مسئولیت سنگین ائمه جمعه است.
به گفته وی در حال حاضر مهمترین دغدغه ائمه جمعه لرستان بیکاری و معیشت مردم و مهمترین مطالبه آنها اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی گفت: بیان و پیگیری مشکلات در جامعه توسط امام جمعه باعث ایجاد امید و روحیه در بین مردم می شود.
به گفته وی حفظ وحدت و انسجام در سطح لرستان یکی از اولویت های استان بوده است چراکه در سایه اتحاد و همبستگی همه مشکلات حل می شوند.
وی ادامه داد: فضا و دید مثبت در داخل و خارج استان لرستان به دلیل اتحاد و وحدت در این استان است و انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی گواه این موضوع است که باید به طور کامل عملی شود.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.