حجت الاسلام سیدرضا تقوی روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان همدان افزود: در این فضا مبلغان دینی و پیام رسانان حق و حقیقت باید با بصیرت،بینش صحیح، درایت و هوشمندی عمل کنند.
وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و خرافات در فرهنگ مهدویت و عاشورا هستند و مبلغان دینی و روحانیان باید جلوی این انحرافات را بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه یک مبلغ دینی باید کلام خود را پر محتوا و وزین کند و با نوع رفتار و منش خود آن را در عمل به مردم نشان دهد، گفت:شخصیت یک مبلغ نقش بسیار مهمی در رساندن پیام و تاثیرگذاری در مخاطب دارد و اولین شرط موفقیت یک مبلغ دینی، ایمان و اعتقاد به محتوای پیامی است که می خواهد به مردم برساند.
حجت الاسلام تقوی عاشورا را قرآن مجسم دانست و گفت:اگر عاشورا را بهتر بشناسیم معارف قرآنی را شناخته ایم و اگر با قرآن مانوس شویم عاشورا را بهتر درک می کنیم.
وی بیان کرد:همه ارزش های قرآنی در عاشورا متبلور است و هر نوع کلام و رفتار امام حسین(ع) به نوعی تفسیر آیه ای از قرآن است لذا مبلغان عاشورا در واقع مفسران قرآن هستند که مردم را با مفاهیم قرآنی و آیات نورانی رحمانی آشنا می کنند که کار بسیار ارزشمندی است.
حجت الاسلام تقوی، آشنایی با فرهنگ عاشورا را یکی از بهترین راه های رسیدن به خدا دانست و گفت: در این راه روحانیت باید ایمان مردم را به خدا و ارزش های اسلامی تقویت کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز در این نشست گفت:یک روحانی باید مراقب رفتارهای خود باشد چرا که مردم انتظارات زیادی از روحانیان دارند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی ادامه داد:بزرگترین آفت انسان کاهلی و تنبلی است و طلبه ها نباید اجازه دهند عمر و جوانی و وقتشان تلف شود و برای رضای خداوند به امر مقدس تبلیغ بپردازند.
مدیرحوزه های علمیه استان همدان نیز گفت: طلاب و روحانیان باید در منبرهای خود به شبهات دینی جوانان و نوجوانان پاسخ دهند و در این راه مطالعه کافی داشته باشند.
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی افزود:مبلغان دینی و طلاب از تکرار مکررات بپرهیزند و برای رفع شبهات جوانان به ارائه مطالب جدید و مطابق با نیاز روز بپردازند.
همایش استانی طلایه داران تبلیغ استان همدان در آستانه ماه محرم با حضور جمع کثیری از طلاب و روحانیان این استان برگزار شد.
در آستانه ماه محرم سال گذشته حدود یک هزار مبلغ دینی به حسینیه ها و مساجد استان همدان اعزام شدند.
1181/2087/ 6075
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.