به گزارش ایرنا، در این آیین سراسر معنوی و حزن و اندوه شیرخوارگان حسینی برخی کودکان نابینا، ناشنوا، سرطانی، بیماران کلیوی و 32 کودک هم نام علی اصغر امام حسین (ع) همراه با سایر کودکان به یاد علی اصغر کودک 6ماه حادثه کربلا نیز شرکت کرده بودند.
عضو شورای برنامه ریزی آیین شیرخوارگان حسینی در استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی یکی از برنامه هایی است که توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به صورت همزمان در بیش از پنج هزار نقطه در پنج قاره جهان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
محمد طالبی زاده با بیان اینکه آیین شیرخوارگان حسینی در کرمان به صورت محوری در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کرمان برگزار می شود تصریح کرد: این آیین در بسیاری از مساجد، تکایا، حسینیه ها و حتی برخی منازل این استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: نام نویسی از شیرخوارگان حسینی در استان کرمان از 2 ماه قبل آغاز شده است و در این راستا سه هزار و 350 کودک زیر 2 سال به عنوان سربازان کوچک صاحب الزمان (عج) ثبت نام کرده اند.
وی بیان کرد: لباس های متحد الشکلی در کارگاه دوخت مسجد صاحب الزمان (عج )دوخته و امروز به شیرخوارگان حسینی (ع) تحویل داده شده است.
طالبی زاده افزود: حدود هفت هزار و 250 دست لباس شیرخوارگان حسینی به شهرستانهای استان کرمان ارسال شده است.
وی بیان کرد: هر کس در گوشه گوشه استان کرمان تقاضای لباس شیرخوارگان حسینی را داشته لباس دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه کودکان اقلیت های مذهبی نیز در مراسم شیرخوارگان حسینی ثبت نام کرده اند گفت: به طور مثال در کشور هند روز عاشورا تعطیل رسمی است و مردم با عشق خاص در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت می کنند.
طالبی زاده اظهار کرد: قیام سید الشهدا قیامی انسانی است لذا مراسم حسینی بسیار مردمی و باشکوه برگزار می شود.
وی گفت: امروز بیش از 20 هزار نفر در مسجد صاحب الزمان (عج) حضور پیدا کرده اند.
وی تصریح کرد: 38 کودک زرتشتی و اهل تسنن نیز در آیین شیرخوارگان حسینی مسحد صاحب الزمان عج کرمان ثبت نام کرده اند.
طالبی زاده تصریح کرد: خدمات ارایه شده در آیین شیرخوارگان حسینی با جذب کمک های مردمی و به صورت رایگان به مردم ارایه شده است.
وی افزود: مردم با شرکت در این مراسم حاجت و شفای کودکان بیمار خود را از دست های کوچک 6 ماهه کربلا می گیرند.
ندای یا علی اصغر مدد مادران و پدران کودکان با نوحه خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت انعکاس معنوی و زیبایی در کوههای مسجد صاحب الزمان (عج )داشت.
بال و پر بشکسته ام بر رهت بنشسته ام بر شما دل بسته ام یا علی اصغر مدد
دردمندان را دوا کار تو لطف و عطا حاجتم را کن روا یا علی اصغر مدد.
خبرنگار: نجمه حسنی **انتشار دهنده: بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.