تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: هیات های مذهبی مدارس بزرگ انسان سازی هستند و در تعمیق باورهای دینی، معرفت افزایی و ولایتمداری در بین مردم نقش مهم ایفا می کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: عزاداری هیات های مذهبی برای حضرت امام حسین (ع) منشا روشنگری و فرهنگ سازی در جامعه است زیرا آن حضرت بهترین الگوی عبودیت، مردم داری، رسیدگی به مستمندان و دشمن ستیزی هستند.
وی اظهار کرد: واقعه عاشورا تابلویی از همه فضایل و سجایا و اخلاق نیک انسانی را به تصویر می کشد، در این تابلو شهدای کربلا عدالت و شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی، رادمردی و آزاداندیشی را به منصه ظهور رساندند لذا عاشورا با این همه آموزه، در همه زمان ها اصلاح گر امور بشریت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران امتداد نهضت عاشوراست و راهبرد مستکبرین به سردمداری آمریکا نیز همان روش یزید است، رهروان این نهضت امروز به نام حضرت امام حسین (ع) در برابر ظلم ایستادگی کرده اند و از حق مظلومان دفاع می کنند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: دلها در مراسم عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) پذیرای حق و حقیقت است و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند بهترین و مناسب ترین مرثیه ها و اشعار را در جهت تعمیق باورهای دینی و بصریت آفرینی مردم قرائت کنند و مردم را با خود همراه سازند.
هر سال در آستانه ماه محرم پرچم آستان حضرت امام رضا (ع) به هیات های مذهبی سراسر کشور اعطا می شود.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.