محمدحسین محمدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول سال جاری ۳۶۸ فقره از این تعداد انشعاب غیرمجاز تبدیل به انشعاب مجاز شد.

وی با بیان اینکه مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده به تدریج دیگر انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده نیز به مجاز تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان گفت: این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات‌رسانی منظم، آلودگی در شبکه توزیع آب، تضییع حقوق مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همینطور به علت برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

محمدی یادآور شد: امسال همچنین پنج هزار و ۹۳ فقره انشعاب آب و پنج هزار و ۱۱۶ فقره انشعاب فاضلاب به مشترکان شهری استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب کردستان یک هزار و ۹۳۲ کیلومتر است، اضافه کرد: طول شبکه انشعابات، شبکه توزیع و خطوط انتقال آب نیز به پنج هزار و ۲۸۸ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، ظرفیت تامین آب شرب سالانه در استان را ۱۴۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تعداد پنج تصفیه خانه آب شهری و ۱۵ آزمایشگاه آب در استان فعالیت دارد.

 از جمعیت شهری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کردستان ۱۰۰ درصد آن در ۲۷ شهر استان تحت پوشش شرکت آبفا هستند و این شرکت دارای ۳۷۱ هزار فقره انشعاب آب، ۳۴۰ هزار انشعاب فاضلاب است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.