طهمورث الیاسی بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد : نسبت اشتغال (سهم شاغلین در جمعیت 10 ساله و بالاتر) شاخص مهمی است که توجه به آن وضعیت اشتغال را بهتر ترسیم می کند.
وی افزود : بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران ، نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری از 31.1 درصد در پاییز سال 96 به 31.3 درصد در پاییز 97 افزایش یافته است.
الیاسی بختیاری تصریح کرد : همچنین نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی از 21.2 درصد در پاییز پارسال به 17 درصد در پاییز سال جاری رسید.
وی یادآور شد : این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت تغییری را تجربه نکرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته توجه به این مهم ضرورت دارد که نرخ بیکاری منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تنها برآورد نقطه ای پارامتر نرخ بیکاری در جامعه بوده و تفسیر آن بدون در نظر گرفتن خطای معیار برآورد نقطه ای نیز عاری از اشکال نیست.
وی گفت: برآورد فاصله ای پارامتر یاد شده که در نشریه مرکز آمار ایران نیز موجود است بیانگر برآورد واقع گرایانه تری از این پارامتر است.
الیاسی بختیاری تاکید کرد: بنابراین با توجه به مفاهیم بازار نیروی کار، تفسیر منفرد نرخ بیکاری به طور یقین تفسیر صحیحی نخواهد بود.
وی افزود: لازم است نرخ بیکاری در کنار سایر اقلام آماری این طرح از جمله نرخ مشارکت، نسبت اشتغال و رشد اشتغال برای یک دوره زمانی (حداقل یک سال) تفسیر گردد.
به گزارش ایرنا، اشتغال و بیکاری یکی از مهمترین مقوله ها در اقتصاد هر منطقه است، به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود.
نکته بسیار مهم و اساسی در تحلیل وقایع بازار کار این است که قضاوت صحیح در باره تغییر و تحولات این بازار مستلزم رصد و توجه به مجموعه ای از شاخص های آماری مرتبط با آن است و توجه صرف به یک شاخص از مجموعه شاخص ها (به عنوان مثال نرخ بیکاری) اطلاعات صحیح را منعکس نمی کند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.