کارگاه آموزشی بیمه بیکاری که با حضور کریم یاوری مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و معاونان، روسای ادارات و کارشناسان حوزه روابط کار، فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سنجری ابتدای این کارگاه آموزشی اظهار کرد: همه ما در مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باید تمام توان خود را مصروف رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی،رونق تولید،افزایش امنیت شغلی و رونق و توسعه اشتغال پایدار کنیم.

وی گفت: بدون‌شک همکاران این مجموعه در حل مشکلات کارگران، کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان، ایثارگرانه و مقتدرانه و با محوریت حفظ اشتغال موجود در خط مقدم در تلاش هستند و یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های ما در حوزه بیمه بیکاری حفظ و حمایت از پایداری مشاغل است

سنجری تاکید کرد: بدون شک در راستای پیگیری اهداف و همچنین رصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مرتفع کردن این مشکلات با همکاری اداره کل تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای استان همفکری کرده و امیدواریم بتوانیم کنار آنها گره گشایی کرده و برای حفظ فرصت های شغلی و امنیت شغلی کارگران تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون رفاه و امور اجتماعی در ادامه گفت: با توجه به قوانین و اوضاع معیشتی کارگران، بیمه بیکاری به مثابه یک چتر حمایتی برای جامعه کارگری عمل می‌کند و این چتر حمایتی همراستا و همسو با حمایت از کارفرما و کارگر محقق خواهد شد.

وی افزود: درحوزه اشتغال مجدد مقرری‌بگیران در تلاش هستیم از سایر بسترها و ظرفیت‌ها برای برگشت به کار استفاده کنیم و در کمیته‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ارائه آموزش‌های کاربردی به مستمری‌بگیران، مدیریت در پرداخت منابع صندوق بیمه بیکاری و بسترسازی برای جذب مقرری‌بگیران توسط کارفرمایان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه با ارائه تحلیل‌های کارشناسی شده به بخشی از مشکلات و چالش‌های پیش رو در این حوزه از جمله عدم تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، اتمام قراردادها، نوسانات قیمت، تامین مواد اولیه و... اشاره کرد و گفت: با همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط در تلاش هستیم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها از تعطیلی کارگاه‌ها و تعدیل نیرو جلوگیری کنیم و با همکاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی تمامی مشکلات را در کمیته‌های مختلف شناسایی، کارشناسی و آسیب‌شناسی کرده و پیشنهادات لازم را به دستگاه‌های مرتبط اعلام می‌کنیم.  

وی در پایان گفت: بحث فرهنگ کار برای ما از اهمیت بسیار بسیار زیادی برخوردار است و در همین راستا با انعقاد تفاهم‌نامه با ادارت کل تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های مهارتی کار و زندگی، توانمندسازی مقرری‌بگیران و آموزش‌ها با توجه به نیاز بازار کار را پیگیری می کنیم.

این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مدیران و کارشناسان حوزه بیمه بیکاری تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان با قوانین و مقررات مرتبط با بیمه بیکاری و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی استان برگزار و در پایان نیز از اقدامات اثر بخش این اداره کل در حوزه بیمه بیکاری تقدیر شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.