به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ستادی سازمان آموزش فنی وحرفه ای با موضوع «حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت» در کرج بیان داشت: با تصویب این قانون نمایندگان مجلس کار بسیار ارزشمندی انجام دادند و از آنان تشکر می کنم.
وی ادامه داد: ما پیش از این قانون جامع که در زمینه نظام فنی و حرفه ای باشد، نداشتیم، اکنون آیین نامه اجرایی این قانون در دولت پیگیری و به زودی ابلاغ می شود.
شریعتمداری بیان داشت: دبیرخانه اجرایی قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.
وی گفت: وزارت تعاون با تصویب این قانون، مسئولیت سنگینی پیدا می کند و براساس این قانون باید در انطباق آموزش با نیازهای مهارتی قدم برداریم.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین براساس این قانون، انطباق آموزش های مهارتی باید با نیازهای کار طراحی و ساماندهی شود.
شریعتمداری بیان داشت: این قانون به صورت دستوری پیش نمی رود بلکه آن را باید به صورت عملی پیش برد.
وی بیان داشت: باید آموزش های مهارتی به درستی در سطوح مختلف کشور و مناطق محروم ارائه داد.
وزیرتعاون بیان داشت: ایجاد یک بازار کار در این قانون ترسیم و به رسمیت شناخته شده و در قانون بودجه سال 98 برای اولین بار توجه جدی به این بازار شده است .
وی افزود: این بازار بر سه محور تقاضا، عرضه و تنظیم کننده(تسهیل گر) به وجود خواهد آمد و مهم آن است که ایجاد این بازار را به مرحله اجرا برسانیم.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پایه های کاری این بازار بر مدار یک حرکت شتابنده است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید در کنار بخش خصوصی در این زمینه نقش آفرینی کند.
ویگفت: این وزارتخانه نمی تواند به تنهایی مشکل بیکاری را مرتفع کند اما با مهارت افزایی به کاهش مشکل کمک خواهد کرد.
شریعتمداری بیان داشت: مهارت افزایی یکی از مهم ترین عناصر رفع اشتغال و عامل مولد پایدار در کشور است.
وی بر اصلاح آموزش ها در کشور تاکید کرد و گفت: باید آموزش ها از سطح کودکستان تا دانشگاه متناسب سازی شود و براساس نیازهای اجتماعی پیش برد.
شریعتمداری گفت: مهمترین عنصر کارایی در جامعه مهارت آموزی و مهارت افزایی است که باید به آن توجه کرد.
وی توجه به آموزره های دینی ، فرهنگی و اخلاقی در کنار آموزش های مهارتی و زندگی ضروری دانست .
شریعتمداری دربخش دیگری از سخنانش به موضوع تخصیص منابع برای پیشبرد امور کشور اشاره کرد و گفت: اگر تنها به موضوع منابع اشاره کنیم و توجهی به آموزش نداشته باشیم کاری از پیش نخواهد رفت .
وی با بیان اینکه حدود 500 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 11 هزار و 400 واحد آموزش خصوصی وجود دارد، افزود: جنس آموزش های فنی و حرفه ای باید متناسب سازی و هماهنگ شود.
وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنانش بر شفاف سازی در دستگاه های اداری و اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: باید در دستگاه های اقتصادی دولتی اصلاحات انجام شود زیرا فساد در دستگاه دولتی باعث می شود که کار قانونی برای مردم ممکن نباشد.
شریعتمداری بیان داشت: برخورد با فساد در دستگاه دولتی باید جدی گرفته شود و شفافیت اولین اصل است .
وی افزود: به عنوان مثال تمام بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید در سایت معلوم شود که اگر درست خرج شد افتخار است و اگر غلط باشد مردم اعتراض می کنند.
وی گفت: شفافیت عنصر نجات بخش کشور است و اگر بخواهیم با فساد برخورد شود باید به آن توجه کنیم.
وزیر تعاون اظهار داشت: شفافیت اولین دستور کار در تمام سازمان ها است و باید به آن توجه شود.
شریعتمداری افزود: فساد باید در تمام نهاد های و وزارتخانه موضوع اول و دستور کار در همه سازمان ها باشد و روزانه پیگیری می کنیم.
وی اظهار داشت: نباید به بهانه اینکه امنیت به هم می خورد و تحریم هستیم، شفافیت انجام
نداد.
شریعتمداری گفت: مناقصه ها و مزایده ها باید شفاف باشد و مردم آن را صد کنند.
وزیر تعاون بر افزایش مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: از نظرات و دیدگاه های این بخش باید استفاده شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.