به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این در حالی است که اکثر استان هایی که دارای فعالیت های صنعتی هستند، دارای رتبه های بالای 10 بودند.
وی گفت: 50 درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بهمن ماه 96 جذب و تاکنون پرداخت شده که انتظار می رود نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر جذب مرحله دوم تسهیلات باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی افزود: چهار طرح ملی اشتغال در حوزه کشاورزی در حال بررسی است اما بعد از پیگیری های مکرر هنوز هیچ طرحی به پرداخت نرسیده که باید بانک های عامل جدیت بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: برای جذب 50 درصد دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بیش از 12 مورد مکاتبه از طریق استانداری انجام شده اما انتظار داریم نمایندگان مجلس نیز مساعدت و رایزنی های ویژه ای داشته باشند.
عابدی گفت: با انجام این مهم تسهیلات طرح های ملی بخش کشاورزی نیز پرداخت می شود و طرح های موجود در بانک نیز به سرانجام خواهد رسید.
وی درباره نظارت بر طرح های اشتغال اظهار داشت: بدون شک نظارت بر طرح ها می تواند کمک حال دریافت کنندگان تسهیلات باشد نه اینکه سد راه شود.

** کمیته نظارت بر طرح های اشتغال در استانداری تشکیل شد
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین در استانداری کمیته نظارت بر طرح های اشتغال تشکیل شده که برخی شهرستان ها گزارش های خوبی ارایه داده اند، برخی هم کوتاهی کرده و گزارش تسهیلات را ارسال نکرده اند که در این زمینه با استاندار مکاتبه شده است.
وی گفت: برخی شهرستان ها دارای درصد جذب پایین بوده اند در حالیکه طرح های زیادی در سامانه کارا ثبت دارند.
عابدی بیان کرد: این نشان از عدم پیگیری برای جذب تسهیلات است یا اینکه برنامه ریزی ها توسط متولیان منسجم نبوده و گرنه هرچه تعداد طرح بیشتر باشد میزان جذب تسهیلات هم به همان میزان باید بیشتر باشد.
وی افزود: راستای آزمایی در خصوص جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان ها انجام خواهد شد.
وی گفت: یکسری شاخص ها با عنوان شاخص های ارزیابی عملکرد طرح های اشتغالزایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده است که مردادماه به استانداری ارسال شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این شاخص ها در سه حوزه برنامه اشتغال فراگیر، قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و 2 طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در این راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مکلف می شود در ارتباط با ارزیابی 6 ماه استان اقدام کند.
عابدی گفت: باید تک تک شهرستان های استان به لحاظ جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ارزیابی شوند با توجه به اینکه 135 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: بدون شک قابلیت منطقه ای، نیروی انسانی، تمکن مالی، توانایی حتی در برخی شهرستان اعتقادات مذهبی در خصوص دریافت تسهیلات می تواند در جذب و پرداخت تسهیلات تاثیرگذار باشد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.