مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود معادن فراوان و بکر در این استان، می توان با استفاده از مشوق های پیش بینی شده در قانون، زمینه ایجاد فرصت های شغلی پایدار را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهرداد جهاندیده در نشست تمدید تفاهمنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معادن استان افزود: معدن یکی از رسته‌های پر اشتغال در سیستان و بلوچستان به شمار می رود و ما این آمادگی را داریم تا برای حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در این بخش، همکاری لازم را بخصوص در زمینه اعطای تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات اشتغال روستایی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت و لزوم رعایت نکات ایمنی در معادن گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل استان‌ها در راستای یکی از رسالت‌های ذاتی خود که صیانت از نیروی کار است، بطور جدی مقوله ایمنی در کار بویژه کار در معادن را دنبال می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با سازمان ها و دستگاههای وظیفه مدار را در کاهش حوادث ناشی از کار موثر و کارامد بیان کرد و افزود: همکاری بخش دولتی و خصوصی با هم توانسته در این بخش بسیار کارگشا واقع شود و نیاز است تا ثمرات این همکاری در ابعاد وسیعتر مورد توجه قرار گیرد.

شهاب دهواری رئیس سازمان نظام مهندسی معادن استان هم در این نشست گفت: بر اساس این تفاهمنامه که از سال 95 اجرایی شده است، تاکنون 110 مسئول ایمنی در معادن سیستان و بلوچستان آموزش دیده و بکارگیری شده اند.

وی همچنین از آموزش، جذب و بکارگیری مسئولین ایمنی برای معادن سیمان استان در طی ماه های آینده خبر داد.

 بر اساس تفاهمنامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معادن استان، این سازمان مکلف شد تا در همه معادنی که بیش از 25 نفر کارگر داشته باشند، باید عملیات تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام گیرد و در معادنی که کمتر از 25 نفر پرسنل دارند، این مسئولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسئول فنی معدن باشد.

همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز مکلف شد تا با همکاری مرکز تحقیقات و تععلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نسبت به برگزاری دوره های آموزش ایمنی مسئولین فنی اقدام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.