به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب این تعداد طرح تحقیقاتی مرتبط با چالش های توسعه ای استان باید بیشتر بررسی و سپس در جلسات بعد طرح و تصویب شود.
وی تاکید کرد: معضلات و مشکلات توسعه ای چهارمحال و بختیاری در مدت یکسال مطالعه و سپس طرح هایی برای رفع آن اجرایی شود.
عباسی افزود: توسعه باغات دیم در زمین های شیبدار، میزان گرایش رفتارهای پرخطر به ویژه میان جوانان، جلوگیری از خام فروشی محصولات و شناسایی موانع کارآفرینی و اشتغال به طور خاص مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: طرح های تحقیقاتی مرتبط با چالش های توسعه ای استان حداکثر طی یک ماه دیگر جمع بندی و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بحث آب و بیکاری به عنوان چالش های اصلی استان مطرح بوده که در تهیه طرح های تحقیقاتی شناسایی و رفع مشکلات این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای رصد مشکلات توسعه ای استان و رفع مشکل اشتغال جدی تر تلاش کنند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به شفافیت، میزان اشتغال و خروجی عملکرد در تمامی طرح های تحقیقاتی چهارمحال و بختیاری دقت شود.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: رفع مشکلات توسعه ای در عمق تحقیقات و پژوهش های علمی با هدف دستیابی سریع تر به توسعه ضرورت دارد.
وی یادآور شد: آینده نگری و توجه به نیازهای آتی از دیگر ضرورت های قابل توجه در تهیه، تدوین و اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس بند 'ه' تبصره 9 قانون بودجه 1397 به شورای برنامه ریزی و توسعه اجازه داده شده تا بودجه و اعتبارات پژوهشی مختص دستگاه های اجرایی تجمیع و سپس با هماهنگی مدیران هزینه شود.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: براین اساس 4 میلیارد و 960 میلیون ریال از اعتبارات استانی برای انجام امور پژوهشی دستگاه های اجرایی تجمیع شد.
وی افزود: این مبلغ با هماهنگی مدیران کل دستگاه های اجرایی برای انجام پژوهش در بخش های مختلف توسعه ای استان هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، از بین 20 اولویت مشخص شده برای توسعه چهارمحال و بختیاری طرح های تحقیقاتی 5 اولویت شامل تغییر اقلیم (خشکسالی) و کمبود آب، تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی، توسعه بخش گردشگری و توریسم، چالش های زیست محیطی به ویژه کم آبی و تغییر الگوی زندگی خانوادگی و گسست ها و آسیب های اجتماعی مشخص شد.
این طرح ها با هدف بررسی بیشتر از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری به تعویق افتاد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.