به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی در شورای مدیریت بحران استان،با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز گذشته شخصی از صداقت خانم خانواده سوءاستفاده کرده و فیلمی را در چند روز گذشته در فضای مجازی در خصوص قطع شدن گاز خانواده منتشر کرده است، تصریح کرد: وقتی در فضای مجازی و یا مطبوعات اتفاقی رخ می‌دهد باید دستگاه مربوطه مطلبی را سریعا انتشار دهد تا شفافیت موضوع مشخص شود و دستگاه مربوطه موظف است موضوع را رصد و موضع بگیرد تا سوءاستفاده‌ای در فضای مجازی نشود.

وی با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی تاسیسات زیربنایی استان چهارمحال  وبختیاری گفت : لازم است جلسه‌ای چهار جانبه به منظور بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده و یا تاسیساتی که احتمال خسارت دارند، برگزار و تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبار آن‌ها نیز مشخص شود تا به زودی تخصیص‌ها مشخص و مبادله موافقت‌نامه تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی تاسیسات زیربنایی استان انجام شود.

وی افزود: فرمانداران باید برنامه‌ای برای شش ماه دوم سال از جمله حمل و نقل، آرد، حمل سوخت پیش‌بینی کنند و بیشتر به سراغ پروژه‌ها و طرح‌هایی بروند که دارای تبعات اجتماعی هستند تا اعتبار آن‌ها در قالب حوادث پیش‌بینی شود.

عباسی گفت: بیمه عشایر از امور بسیار مهم بوده و لازم است در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد.

وی در خصوص اجاره یا خرید تانکر به منظور تامین آب شرب برای عشایر در مناطق کوهستانی ، تصریح کرد: اگر تانکری در این زمینه لازم است باید از اعتبارات بازسازی تاسیسات زیربنایی تامین شود تا از این طریق کشاورزان و عشایر دچار مشکل نشوند.

استاندار با اشاره به اینکه طی ۳۰ سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از حوضه زاینده رود در اختیار استان قرار گرفته بود، بیان کرد: امسال این میزان به ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است، حال باید به این نکته توجه کرد که اگر سال آینده همین میزان آب به استان تخصیص داده شود، چه مشکلاتی را ایجاد خواهد شد و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

عباسی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان که در معرض حادثه هستند و یا ممکن است مجددا آن حادثه پیش آید از اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هزینه شود.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید با نهایت دقت و کمترین چالش اجتماعی خسارت وارد شده به کشاورزان را پرداخت کنند زیرا در گذشته افراد خاصی لیستی مبنی بر خسارت وارد شده به کشاورزان را ارائه می‌دادند و هزینه خسارت را دریافت می‌کردند به این معنا که برخی افرادی که دارای زمین کشاورزی نبودند هزینه خسارت را دریافت می‌کردند.

استاندار ادامه داد: لازم است این امر در کمیته‌های شهرستانی مطرح شده و از اکنون باید شناسایی ضمنی انجام و خسارت دیده واقعی مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انتظار می رود مسئولان قبل از ارائه دستور جلسه نسبت به برگزاری نشست های کارشناسی اقدام کنند.

طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: کمیته های شهرستانی به منظور بررسی درخواست ها و اعلام نظر کارشناسی از طریق برگزاری نشست های تخصصی برای اجرای طرح تمدید مانده بدهی تسهیلات کشاورزان و باغداران مناطق خسارت دیده از خشکسالی چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: در این خصوص درخواست ها و میزان اصل، سود و جریمه تسهیلات کشاورزان و باغداران خسارت دیده بررسی و تفکیک شود تا پس از پاسخ استعلام نسبت به اعمال آن اقدام شود.

همچنین مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این جلسه گفت: 55 درصد زمین های کشاورزی این استان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده که میانگین کشوری در این حوزه 28 درصد است.

ذبیح الله غریب تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشور در تجهیز زمین های کشاورزی این استان به شبکه آبیاری نوین را دارد.

وی ارزش تولیدات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری را 35 هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: این در حالی است که امسال پنج هزار و 650 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد.

 مسئولان در صورت ضایع شدن حقی از شهروندان عذرخواهی کنند

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1023348
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.