جی پلاس

کشتی فرنگی قهرمانی جهان| آخرین مدال ایران در بلگراد برنز بود

محمدرضا گرایی به مدال برنز قهرمانی جهان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته در پایان رقابت های مقدماتی 3 وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ملی پوشان ایران در اوزان 63، 67 و 87 به روی تشک رفتند.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی و در 87 کیلوگرم ناصر علیزاده مقابل رقبا شکست خوردند که در ادامه با صعود نکردن رقبا به فینال، آنها از صعود به شانس مجدد بازماندند.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی نایب قهرمان سال قبل، تنها بخت ایران برای کسب مدال است که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حسرت جعفروف از آذربایجان شکست خورد و با صعود جعفروف به فینال، گرایی راهی شانس مجدد شد. محمدرضا گرایی در جدول شانس مجدد وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی ۶ بر ۵ مقابل رقیب مجارستانی راهی رده بندی شد و با پیروزی در رده بندی به مدال برنز رسید.

نتایج کامل کشتی های محمدرضا گرایی؛

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۴۲ کشتی گیر حضور داشتند، محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ابرار آتابایف قهرمان آسیا از ازبکستان کشتی گرفت و با پیروزی 6 بر 3 راهی یک هشتم نهایی شد. سوگابه از ژاپن حریف بعدی گرایی بود که کشتی گیر ایرانی مبارزه را خوب آغاز نکرد. در ادامه او به دنبال جبران امتیازات بود و در یک صحنه زیرکی حریف سبب شد کشتی 15-6 شود. درخواست چلنج رنگرز ورق را بگرداند و داوران امتیازات را 8-7 به سود گرایی تغییر دادند. سوگابه توانست امتیازات را 10-10 مساوی کند. با این نتیجه گرایی پیروز مبارزه شد اما در پایان مسابقه حریف درخواست چلنج داد و با رد آن این کشتی پرهیجان 11-10 به سود گرایی تمام شد. گرایی در هردو مبارزه متزلزل نشان داد. حسرت جعفراف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان در یک چهارم نهایی مقابل گرایی قرار گرفت و 10 بر صفر قهرمان ایرانی المپیک توکیو و جهان را شکست داد. در ادامه با صعود این رقیب آذربایجانی به فینال، گرایی راهی شانس مجدد شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. گرایی در شانس مجدد مقابل کریستین وانزا از مجارستان 6 بر 5 پیروز شد و به رده بندی رسید. او در رده بندی به مصاف اسلاویک گالستیان از ارمنستان رفت و در یک کشتی یک طرفه به پیروزی 8 بر صفر رسید و مدال برنز جهان را بر گردن انداخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید