جی پلاس

قهرمانی جهان برای فرنگی کاران هم پرید!

تیم ملی کشتی فرنگی قهرمانی مسابقات جهانی را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در پایان روز سوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و با مشخص شدن فینالیست های سه وزن پایانی، جدول تیمی رقابت ها هم مشخص شد و به این ترتیب آذربایجان به قهرمانی مسابقات می رسد و رویای سکوی اول برای ایران محقق نشد.

شاگردان حسن رنگرز در مجموع 7 وزن شامل 55، 60، 72، 77، 82، 97 و 130 کیلوگرم، به یک طلا، یک نقره و دو برنز رسیدند و محسن نژاد هم پنجم شد. به این ترتیب تیم ایران تا اینجای کار 87 امتیاز دارد و اگر چه محمدرضا گرایی با حضور در جدول شانس مجدد، می تواند به مدال برنز برسد اما این مدال چه کسب شود یا نه، تغییری در وضعیت ایران ایجاد نمی کند.

در مقابل اما آذربایجان در 4 وزن نخست در اوزان 55 کیلوگرم (الدنیز عزیزلی) و 82 کیلوگرم (رفیق حسینوف) به طلا رسید و در وزن 77 کیلوگرم سنان سلیمانوف به مدال نقره بسنده کرد. در رو دوم مسابقات هیچ کشتی گیری از این کشور به جمع نفرات پایانی راه نیافت اما در مرحله مقدماتی سه وزن پایانی، موراد ممدوف در 63 و حسرت جعفروف در 67 کیلوگرم فینالیست شدند. به این ترتیب با حضور این فرنگی کار آذربایجان در فینال، حتی در صورت شکست آن ها 40 امتیاز به حساب این تیم واریز می شود و به این ترتیب آن ها با حداقل 110 امتیاز به قهرمانی می رسند. هرچند علاوه بر شانس 2 طلای فوق، کشتی گیر وزن 87 کیلوگرم این کشور هم راهی شانس مجدد شده و در صورت صعود به رده بندی می تواند با کسب برنز بر مجموع امتیازات کشورش اضافه کند.

در واقع رقابت اصلی بین ایران و ترکیه برای کسب مقام دوم مسابقات است که البته وضعیت ایران نسبت به ترکیه بهتر است و اگر اتفاق عجیب و خاصی نیفتد، شاگردان رنگرز در بخش تیمی بر سکوی دوم قهرمانی جهان 2023 در بلگراد خواهند ایستاد.

دیدگاه تان را بنویسید